[Catalanitzador] Language Tools per a AOO

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dij ago 28 08:46:34 CEST 2014

El 27/08/2014 14:12, Josep M. ha escrit:
> Hola,
> En les proves que he fet em sorprèn que en una màquina amb Windows i un
> OO 3.3, em deixi catalanitzar l’OO, i en canvi no em deixi instal·lar
> les Language Tools.
> AOO
> És normal? En quina condicions s’instal·len les Language Tools?
> Josep M.

Hola Josep M,

Hi ha varies projectes de la família "OpenOffice", em centraré en els 3
d'interès.

El projecte original OpenOffice.org[1] que va arribar a la versió 3.3
que es va deixar de produït fa 3 anys. La quota de mercat s'ha anat
reduint progressivament i els usuaris han anat migrant a l'Apache
OpenOffice[2] o LibreOffice que són dos dels principals projectes que
van nàixer al barallar-se la comunitat darrera d'OpenOffice.org.
Softcatalà actualment produeix versió en català dels dos.

L'extensió del Catalanitzador de LanguageTool per l'Apache OpenOffice i
LibreOffice només s'instal·la ja en aquestes projectes, no en
Openoffice.org que està abandonat, que va arribar a la versió 3.3 i
l'última versió té més de 3 anys. No valia la pena fer l'esforç. El
paquet d'idioma el fem perquè es va fer fa anys i funciona.

Un cop tens Apache OpenOffice i LibreOffice, no som capaços d'instal·lar
el LanguageTool sempre. Veure les configuracions i expectatives en cada
cas[3].

El que succeïx és que si tens més d'una versió de Java instal·lada ni el
propi Apache OpenOffice i LibreOffice són capaços de determinar quina
versió és la més adequada. Es podria automatizar però seria molta molta
feina fer-ho sempre bé. Per exemple, En el cas del LanguageTool si tens
una versió 1.6 i 1.7 i uses la 1.6 no funciona ja que requereix una 1.7.

A part de tot això penso que la versió que tenim publicada del
Catalanitzador té un bug que no permet instal·lar-ho en escenaris que
hauria, però no he tingut temps d'investigar-ho.

Si tens cap pregunta si us plau endavant.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/OpenOffice.org
[2] http://en.wikipedia.org/wiki/OpenOffice.org#Active
[3]
http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/Catalanitzador_de_Softcatal%C3%A0/Descripci%C3%B3_funcional#LanguageTool_per_a_LibreOffice_i_Apache_Open_Office