[Catalanitzador] Catalanització de l'Apache OpenOffice i LibreOffice

Joan Montané joan a montane.cat
dic ago 6 16:05:57 CEST 2014

El dimecres, 6 agost de 2014, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> va escriure:

> Hola Joan,
>
>  Hola,

> Sabem quina és la data d'alliberació plantejada per la versió 4.1.1?

No hi ha data fixada. Es publica una versió nova quan està enllestida,
després d'una votació entre els desenvolupadors. Ara hi ha disponible la
RC1, i com a mínim tindrem la RC2, per tant no falta gaire.

> Entenc que l'adaptació al català la fem nosaltres.

Sí. L'hem enllestida entre el Pau Iranzo i jo mateix. També tindrem versió
en valencià a la interfície, com a l'antic OOo.

> Fa uns dies vaig fer una prova: agafar un paquet de Debian de llengua al
> català i descomprimir-lo sobre una instal·lació de LibreOffice en Windows.
> Va funcionar. Caldria provar-ho en detall per saber si una localització
> així és diferent a una feta normalment (p.ex. actualitzacions). El problema
> d'aquest enfocament és que per cada versió caldria preparar un paquet
> especial o incloure suport de paquets Debian al Catalanitzador :)
>
> Amb les dades a la mà penso que podem dir que un 20% dels usuaris tenen
> LibreOffice[2] i d'aquestes més de la meitat en català. Encara, penso que
> [...]
 Podré fer proves a final d'agost. També considero que és interessant
catalanitzar el LibreOffice.

Joan Montané