[Catalanitzador] Catalanització de l'Apache OpenOffice i LibreOffice

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dic ago 6 07:59:52 CEST 2014

Hola Joan,

> Hola,
>
> La propera versió de l'AOO, la 4.1.1 recuperarà el suport per al català.
> El sistema de localització és molt similar a l'antic OOo, per tant,
> suposo que podrem aprofitar-ne el codi al catalanitzador. La principal
> diferència és que el paquet de llengua incorporarà el diccionari català
> (amb l'OOo no incorporava cap diccionari, crec).

Sabem quina és la data d'alliberació plantejada per la versió 4.1.1?

Entenc que l'adaptació al català la fem nosaltres.

> Tenim estadístiques del percentatge d'usuaris que tenen instal·lat el
> LibreOffice o l'Apache OpenOffice a OSX?

A OS X no tenim implementat el concepte d'inspectors, llavors no tenim
estadístiques.

A Windows, en els últims mesos tenim això[1].

> Ho demano perquè a OSX el LibreOffice també usa el sistema de paquests
> de llengua, i potser seria interessant estudiar-ne la catalanització.

Segons aquestes dades l'OpenOffice 4.x en plataforma Windows el tenen un
2.6% dels usuaris (2.12 + 0.48). Caldria comprovar si en Windows 64 bits
l'estem detectant bé.

> Malauradament, la catalanització d'un LibreOffice a Windows no és pas
> senzilla, :( de moment ho descarto.

Fa uns dies vaig fer una prova: agafar un paquet de Debian de llengua al
català i descomprimir-lo sobre una instal·lació de LibreOffice en
Windows. Va funcionar. Caldria provar-ho en detall per saber si una
localització així és diferent a una feta normalment (p.ex.
actualitzacions). El problema d'aquest enfocament és que per cada versió
caldria preparar un paquet especial o incloure suport de paquets Debian
al Catalanitzador :)

Amb les dades a la mà penso que podem dir que un 20% dels usuaris tenen
LibreOffice[2] i d'aquestes més de la meitat en català. Encara, penso
que seria interessant considerar-ho.

[1] http://catalanitzador.softcatala.org/stats/?v=222&show=versions&os=0
[2] http://catalanitzador.softcatala.org/stats/?v=222&show=inspectors&os=0