[Catalanitzador] Proposta de nous inspectors per la versió 2.2.2

Joan Montané joan a montane.cat
dll nov 18 09:35:02 CET 2013

El dia 18 de novembre de 2013 9.05, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha
escrit:

> Ep gent,
>
> Mirant una mica els programes més baixats al llocs de descarrega volia
> suggerir els següents inspectors per determinar si en el futur hem de fer
> accions per ells:
>
> - Antivirus Avast. No sé com funciona el català, algú ho sap? Per exemple,
> si la preferència de llengua és automàtica amb la configuració regional no
> cal fer acció.

L'Avast no serà fàcil catalanitzar-lo (impossible?). Vaig demanar-ho al
desenvolupador i va indicar que els canvis de configuració a l'Avast estan
protegits pel propi Avast. Fer un inspector no hauria de ser complicat, és
llegir una clau d'un fitxer INI.

http://forum.avast.com/index.php?topic=104430.0

> - Utorrent[1]. M'ha sorprès molt que no estigui al top20 de Softcatalà
> quan és a molts llocs mundials. Algú ha provat com funciona el català?
> Penso que és un fitxer a part però a la fitxa del Rebost no diem res.

Tinc accés al sistema de traducció i contacte amb el traductor català.
A Windows:abans sí calia baixar-lo de forma independent, fins i tot va
estar un temps sense traducció catalana per manca de mateniment, ara ja va
inclosa amb l'instal·lador. El problema per fer l'inspector i poder-lo
catalanitzar és que la configuració es desa en un fitxer comprimit en
"bencode".

Més info:
http://www.netcheif.com/Articles/uTorrent/html/AppendixB_01.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Bencode

> - Ares (http://aresgalaxy.sourceforge.net/index.htm). Aquest no el tenim
> ni tant sols al Rebost. No l'he baixat mai. Si algú la provat i pot
> comentar com va.

No el tenim al Rebost perquè l'instal·lador oficial no té versió en català.
És un projecte lliure una mica estrany. No afegeixen noves llengües
fàcilment, ni responen als bugs oberts. Podríem proporcionar el fitxer
català (un txt pla) fàcilment al Rebost i instal·lar-lo amb el
Catalanitzador.

> Estic buscant programes que pensem que més d'un 20% dels usuaris pugin
> tenir instal·lats i es puguin catalanitzar.

El sector de baixades i utilitats de manteniment del Windows:

JDownloader
Vuze
eMule
CCleaner
Defraggler
Malwarebytes

Aquesta web està prou bé com a referència de programes gratuïts molt usats
http://filehippo.com/

Nota: del top10 del web anterior ens faltarien CCleaner, Defraggler i
uTorrent. L'Avast ja no el compto.

Joan Montané