[Catalanitzador] Versió de proves del Catalanitzador per a l'Android

Joan Montané joan a montane.cat
dis maig 18 10:24:54 CEST 2013

El 17 de maig de 2013 23.11, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

> El que més m'interessa és si les paraules del diccionari personal us fan
> servei en la predicció en català. Penso que seria una cosa molt útil, si
> funciona, pels que no disposen de predicció en català.
> Entenc que depèn del teclat que usi cada model.
>
> Ho confirmo. De seguida que pugui en dono més detalls, però l'experiència
d'usuari canvia depenent del teclat que s'usa.

> Informació que m'interessa:
>
> - Model de mòbil i versió d'Android

Nexus 4, Android 4.2.2, sense cap tipus de personalització, "de sèrie"

> - Si teniu predicció en català

Amb el "Teclat Android" original, no hi ha predicció en català. Es pot
triar entre les llengües disponibles del teclat, però la predicció és molt
limitada (agenda de contactes i allò que va aprenent o se li afegeix
manualment al diccionari).

Amb altres teclats (llegiu AnySoftkeyboard o Adaptxt) la predicció funciona
millor, perquè tenen un diccionari afegit. Per tant, es té tot el que té el
teclat Android més el particular del diccionari.

> - Si us funciona al afegir-hi el catalanizador

Sí i no, depèn del teclat. Fent proves amb el Catalanitzador he trobat una
diferència de comportament molt important.

El Catalanitzador afegeix les paraules al diccionari de "cap llengua" (o de
totes, segons es miri. Amb els teclats AnySoftkeyboard i Adaptxt, aquestes
paraules es "prediuen" correctament. Però amb el teclat d'Android original
*no* és així. Si tinc la llengua catalana definida al teclat, el teclat
android ignora les paraules afegides, en canvi si no defineixo cap llengua
al teclat, aleshores sí que reconeix les paraules del Catalanitzador. Hi ha
doncs, una diferència amb els altres 2 teclats.

Jordi S., tu que tens un Nexus 4 també, pots confirmar les meves proves?

Resumint: el teclat Android, si tens el català definit, no agafa les
paraules del diccionari "neutre". Només del diccionari català. Considero
que és un mal disseny. Altres teclats agafen paraules del neutre i de la
llengua en la que s'està escrivint.

Jordi, podem afegir una paraula especial per a facilitat les proves? Estic
gairebé segur que "reguitzell" no es troba als diccionaris de l'Adaptxt o
de l'Anysoftkeyboad. Però si afegim, en la fase de proves i
desenvolupament, un mot inexistent del tipus "somiseremgentcatalana",
n'estarem segurs, :)

Joan Montane