[Catalanitzador] Catalanitzador per a l'Android

Joan Montané joan a montane.cat
dic maig 15 09:43:43 CEST 2013

El 15 de maig de 2013 9.07, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

Podem resumir que proposeu que fes el Catalanitzador per a l'Android per
> donar teclat predictiu en català?
>
> Fins ara l'estratègia que estava provant era afegir paraules al diccionari
> de l'usuari[1] per comprovar si funcionava la predicció. No he aconseguit
> funcionar encara però aquest mètode seria molt estàndard.

Afegir paraules al diccionari que no té cap llengua associada
(LOCALE_TYPE_ALL) hauria de funcionar i seria una gran millora. Amb això,
independentment de quin teclat o llengua tingui configurat, les paraules en
català s'haurien de suggerir... **sempre que** el teclat en ús (que és
l'aplicació que interactua amb el diccionari) usi el diccionari de
l'usuari. La dificultat estaria en triar les paraules que afegim, i la
freqüència associada, per això el llistat que vaig adjuntar, que està molt
bé.

Altres accions?

Configurar el locale català. Com vaig indicar, hi ha l'efecte secundari que
alguns fabricants (samsung) no tradueixen la capa pròpia i algunes
aplicacions no tenen traducció en català (es mostrarà en anglès). L'usuari
pot quedar decebut per unes expectatives no assolides.

Fer escriure un petit text a l'usuari per comprovar que té accés a tots els
caràcters (àèéíÏòóúüç-'·) essencialment, en qualsevol teclat llatí els
tindrà tots, menys el punt volat (en les primeres versions de Vodafone HTC
Magic mancaven també els accents oberts!!!). Si a l' escrit per l'usuari hi
manca algun caràcter, podríem oferir-li d'instal·lar algun teclat. Aquí la
dificultat estaria en no "perdre" l'usuari pel camí: instal·lar, configurar
i activar un teclat no és un clic, precisament.

Quin mètode proposeu i en quants Android funcionaria?

El tema d'afegir paraules al diccionari, segons la documentació [1], es fa
afegir a l'API 3 (Android 1.5 o superior [2]) . En relació a que no heu
aconseguit fer-ho funcionar, potser està relacionat amb el canvi fet a
l'API 16 en aquesta funcionalitat? Si heu fet proves amb Android 4.1 o
superior [2]... no funcionarà  si no useu el nou mètode indicat a [1]. No?

El teclat... a partir d'Android 1.5 podem oferir teclats que funcionen bé
amb el català.

El locale català, tot i que sempre el podem forçar, si es pot trobar la
manera de verificar que les dades del locale són al sistema millor, per
evitar que el 1r dia de la setmana sigui diumenge, per exemple.

Joan Montané

[1]
http://developer.android.com/reference/android/provider/UserDictionary.Words.html
[2]