[Catalanitzador] Interpretant les dades del LibreOffice a Windows

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dim mar 26 08:37:44 CET 2013

Hola,

> Jordi, dos qüestions que m'ixen:
> - Planteges que "ara" no paga la pena implementar el
> catalanitzador-LibreOffice, perquè el percentatge d'usuaris és menor i
> el percentatge de possibles catalanitzats és baix, correcte?
> - Quin percentatge et sembla "raonable"?
>
> Faig aquestes qüestions perquè per a mi LibreOffice sempre serà un
> element minoritari (si ho és a Windows, no diré res respecte de Mac...),
> però és un programa que podem fer-ho. En canvi, altres programes o bé no
> tenim versió en català o bé per tema de llicències no es pot fer. Per
> [...]

Tot es pot fer i tot és possible, el problema és el cost de
desenvolupament, i per sobre de tot, el cost de manteniment.

En el passat vam dir que no pagava la pena fer coses que no tinguessin
instal·lades almenys un 25% dels usuaris. Arribarà un moment on potser
cal plantejar-ho.

En cas del LibreOffice a més és força complicat[1] i canvia força de
versió a versió, llavors té un cost de manteniment alt. Llavors, una
aplicació que podem catalanitzar a un 5% d'usuaris de Windows amb un
cost alt de desenvolupament i manteniment no seria la meva principal
prioritat.

[1]
http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/Catalanitzador_de_Softcatal%C3%A0/LibreOffice