[Catalanitzador] Índex de penetració de programes susceptibles de ser catalanitzats

Pau Sellés i Garcia pau.selles a josoc.cat
dll gen 28 13:30:05 CET 2013

Al 28/01/13 00:22, En/na Joan Montané ha escrit:

> El 27 de gener de 2013 20.22, Josep M. <josep.m8 a gmail.com
> <mailto:josep.m8 a gmail.com>> ha escrit:
>

>     Com que no sóc programador, no sé dir si és difícil o no, però com
>     a usuari, el LibreOffice no m’interessa gaire (ja ho sé, sóc un
>     heretge i cremaré a la foguera!). Vull dir que amb l’índex de
>     penetració que té, no m’hi trencaria les banyes, de moment... Dimoni
>

> Josep M., cremaràs eternament!!!! o saps, oi? ;)
>
> Conyes a part, el LibreOffice té un índex de penetració al mercat
> baix, sí, d'acord, però és un programari de referència en el món
> [...]
Crec que es barregen dos temes completament diferents:

- Una cosa és que al programari lliure el LibreOffice siga un vaixell
insígnia,
- Un altra és que el catalanitzador tinga com a prioritat que la gent
que tinga el LibreOffice el tinga en català.

I aquesta barreja, pense, és una de les causes de la pèrdua de presència
de Softcatalà. Posaré un exemple gràfic a la plataforma Mac. Els
programaris FTP estàndards /de facto/ tots són codis tancats i programes
de pagament. És que no hi ha de lliures o gratuïts? Si, naturalment però
_*l'usuari de mac*_ (que com jo també cremarem a l'infern, que conste)
que el programari siga o no lliure /no és un factor a tenir en compte a
l'hora d'elegir el programa/. D'aquesta manera, si /a priori/, vas amb
la idea de treballar _*només*_ amb programari lliure en català al
catalanitzador, l'índex de penetració sempre serà baix. Si això unim el
fet que moltes aplicacions al Mac són /only for mac/, ja tens la doble
jugada de la paupèrrima presència del català al món Mac (entre molts
d'altres factors, naturalment).

Joan Montané deixa una cosa clara i soc d'acord: no cal catalanitza-ho
tot de colp. És més, considere convenient que es catalanitze a la
primera versió allò que ja podem catalanitzar perquè ja existeix. Ara
bé, el següent pas es veure quines aplicacions tenen més presència al
Mac i veure les possibilitats de catalanitzar-les (ens podem trobar amb
la "sorpresa" que aquelles que tenen més presència no les podem
catalanitzar).

Bé, res d'açò té a veure amb el catalanitzador /en sí/, però reflexionar
cap on volem desenvolupar el recursos del catalanitzador en la seua
versió a Mac si que pense que s'ha de tenir en compte els usuaris de la
plataforma.

Una salutació,
Pau Sellés i Garcia
pau.selles a josoc.cat