[Catalanitzador] El Catalanitzador perd pistonada!

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dis feb 16 21:05:33 CET 2013

> Tal com ho veig, ara mateix, un usuari que catalanitza el seu equip, és
> un usuari perdut al futur. En percentatge, dubto que els usuaris que ja
> han catalanitzat el seu equip al 100% es baixin una nova versió.
>
> Segons el meu entendre, el que caldria és, de forma opcional i
> predeterminada, deixar  instal·lat el Catalanitzador i que s'executi en
> mode silenciós cada X dies (quinzenalment? mensualment?) si hi ha una
> versió més nova, que baixi la versió nova i s'executi en mode normal. És
> feina, sí, però aconseguiriem retenir un percentatge importantíssim
> [...]

Això té una complexitat i representa un esforç elevat, ho comento per
donar context. Ho podríem plantejar per una versió 3.0.

No tinc l'enllaç a mà però aproximadament un 95% dels usuaris no canvien
el sistema operatiu durant la vida del seu PC. Compres un PC amb XP i
te'l quedes amb XP.

Veig dos escenaris:

1) L'usuari que no canvia de PC i llavors al tornar-lo a executar aporta
molt poc valor:

- Per la maduresa que té la versió de Windows. Estem parlant de
catalanitzar poques aplicacions més o alguna versió actualitzada.

- Aplicacions com l'Acrobat s'auto-actualitzen (en català) i el Windows
Update baixa també paquets d'idioma, per exemple, si actualitzes el IE
et baixa també el paquet català. Penso que també ho fa per l'Office.

2) L'usuari es canvia el PC. Llavors, en aquest cas el que el tingui
instal·lat no li serveix de res perquè canvia el PC completament ja que
ve amb un sistema operatiu nou. Normalment és migren dades.

Llavors considero que això aporta un valor petit en l'escenari 1) i que
quan l'usuari canviï de sistema (2), el cas més important, estem en la
mateix situació que a dia d'avui (l'usuari el perdrem quan actualitzi el
seu PC).

En resum, penso que l'usuari el perdem igual quan canvi el seu PC i
sistema i el valor que podem aportar sobre la mateixa màquina és baix.