[Catalanitzador] Publicada la versió 1.9.0 de proves (desenvolupament) - dilluns 4 de febrer

Jordi Mas jmas a softcatala.org
diu feb 10 18:21:40 CET 2013

Hola Jordi,

>   Ep Jordi
> Bona feina!
> Una reflexió sobre el mètode de catalanització del Firefox:
> Què passa amb la gent que té instal·lada una beta, en comptes de la estable?

Aquest és molt bon punt. De fets de canals hi ha uns quants:

http://kb.mozillazine.org/App.update.channel

> Sense haver-ho provat, diria que en el meu cas, el Catalanitzador
> detectaria que lla versió és "19.0". Ho dic perquè aquest comportament
> és el que fa l'extensió "Quick locale switcher", que té un botó per
> baixar més locales i sempre diu que no troba el directori, perquè
> detecta la versió 19.0 i en realitat és la "19.0b5".

Correcte. Al registre consta com a 19.0 (la forma que usem per detectar
la versió) i la versió que hi ha dins del binari (la segona forma que
usem per detectar versions habitualment) també diu 19.0.

> 1) Si hi ha manera de detectar que la versió és la 19.0b5 (en el meu
> exemple), llavors cap problema: es va a buscar aquella versió a l'FTP.
> In this respect:
> - Cerco a l'/about:config/ la cadena "19.0b5" i _no_ apareix :-(
> - Cerco "beta" i apareix aquesta entrada: /app.update.channel = //beta/
> Ignoro com es podria detectar que és la 19.0_b5_ específicament.
>
> 2) Si es detecta que el Firefox és versió beta (o alpha si existeix) amb
> la clau "/app.update.channel = //beta/" (?), llavors de moment es podria
> dir que l'acció és "No es pot aplicar".

El que he trobat és que el channel està definit a:

C:\Program Files\Mozilla Firefox\defaults\pref

o bé a als prefs.js.

En el meu cas al primer. Jo el que faria és detectar que si el canal no
és 'release' no oferir l'actualització de la llengua.

No sé si el Toni o algú amb coneixement de la plataforma Mozilla pot
comentar més sobre això.

> Si es tira per l'opció 2, llavors potser seria contraproduent ajuntar
> les 2 accions (interfície+llengua navegació), perquè la interfície no es
> podria aplicar, però la llengua de navegació sí...

Ara mateix com funciona és si el paquet d'idioma o la llengua de
navegació s'ha d'aplicar l'acció es marca com que cal fer-la però només
s'aplica el que cal.

Dit això, després enviaré un missatge sobre les accions llengua + paquet
per explicar la proposta d'estratègia.