[Catalanitzador] Publicada la versió 1.9.0 de proves (desenvolupament) - dilluns 4 de febrer

Josep M. josep.m8 a gmail.com
diu feb 10 17:53:13 CET 2013

Entenc que si estàs al canal beta d’actualitzacions vols continuar al canal beta? O sigui que no t’instaŀlaràs una versió pública del Firefox, a mesura que vagin sortint...

Això de les versions de Firefox és una llauna! Jo optaria per instaŀlar la darrera pública, o la darrera beta, i prou (o sigui, actualitzar, a més a més de catalanitzar)
I les tindria hostatjades a Softcatalà totes dues.

Josep M.

From: Jordi Serratosa
Sent: Sunday, February 10, 2013 5:31 PM
To: Desenvolupament del Catalanitzador de Softcatalà
Subject: Re: [Catalanitzador] Publicada la versió 1.9.0 de proves (desenvolupament) - dilluns 4 de febrer

Ep Jordi
Bona feina!
Una reflexió sobre el mètode de catalanització del Firefox:
Què passa amb la gent que té instal·lada una beta, en comptes de la estable?
Per exemple, jo estic al canal "beta" d'actualitzacions. Aquí una captura (al darrere hi ha el directoris de <ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/>, que dius que el Catalanitzador utilitza):

Nomes apareix la referència a "beta" a la línia de sota del botó "Comprova si hi ha actualitzacions·: Actualment esteu al canal beta d'actualitzacions.
Sense haver-ho provat, diria que en el meu cas, el Catalanitzador detectaria que lla versió és "19.0". Ho dic perquè aquest comportament és el que fa l'extensió "Quick locale switcher", que té un botó per baixar més locales i sempre diu que no troba el directori, perquè detecta la versió 19.0 i en realitat és la "19.0b5".

Per tant, interpreto el Catalanitzador aniria a buscar el directori:
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/19.0/win32/ca/Firefox%20Setup%2019.0.exe
mentre que el correcte seria:
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/19.0b5/win32/ca/Firefox%20Setup%2019.0b5.exe

Ho comento perquè potser valdria la pena detectar aquests casos i per evitar potencials "FinishedWithError" d'aquesta acció.

Sense coneixement de com funciona tot plegat, crec que hi ha dues opcions:

1) Si hi ha manera de detectar que la versió és la 19.0b5 (en el meu exemple), llavors cap problema: es va a buscar aquella versió a l'FTP. In this respect:
- Cerco a l'about:config la cadena "19.0b5" i no apareix :-(
- Cerco "beta" i apareix aquesta entrada: app.update.channel = beta
Ignoro com es podria detectar que és la 19.0b5 específicament.

2) Si es detecta que el Firefox és versió beta (o alpha si existeix) amb la clau "app.update.channel = beta" (?), llavors de moment es podria dir que l'acció és "No es pot aplicar".

Si es tira per l'opció 2, llavors potser seria contraproduent ajuntar les 2 accions (interfície+llengua navegació), perquè la interfície no es podria aplicar, però la llengua de navegació sí...

M'explico?

salut
jordi s

Al 10/02/2013 10:49, En/na Jordi Mas ha escrit:

  Ep gent,

  (nota vaig oblidar-me d'enviar això que tinc llest des de dilluns)

  Una nova versió de la branca de desenvolupament:

  https://github.com/Softcatala/CatalanitzadorPerAlWindows-binaries/blob/master/latest/development/CatalanitzadorPerAlWindows.exe?raw=true

  Aquesta és la versió que ens porta cap el Catalanitzador 2.0.

  Dos canvis:

  - L'acció del Chrome canvia la interfície del Chrome
  - L'acció del Fireox canvia la interfície del Firefox

  Com funciona el tema del Firefox, agarreu-vos:

  Al fitxer configuration.xml hi ha dues entrades pel Firefox:

  1)ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/[version]/win32/ca/Firefox%20Setup%20[version].exe
  2)ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/[version]/SHA1SUMS

  En les dues URL el tag [version] es reemplaça per la versió que l'usuari tingui instal·lada, per exemple per 18.0.1 seria:

  1)ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/18.0.1/win32/ca/Firefox%20Setup%2018.0.1.exe
  2)ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/18.0.1/SHA1SUMS

  Comencem per baixar el fitxer 2) i buscar la signatura del fitxer win32/ca/Firefox%20Setup%2018.0.1.exe.

  Baixem el fitxer 1) i comprovem que la signatura sha1sum és la mateixa.

  Si, funciona, executem el instal·lador /s i després si és necessari, canviem la llengua de navegació.

  En quant a la fragilitat:

  - Aquesta acció és la primera que agafa fitxers d'un servidor no Softcatalà.

  - Si algun dia canvia l'estructura de directoris a can Mozilla tindrem un problema

  A nivell de proves, el repte són totes les versions que existeixen:
  ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/

  Ara mateix no hi ha restricció de versions, però jo potser per darrera de la versió 3.0 no oferiria el paquet de llengua per reduir les proves i perquè versions tant antigues no paga la pena. En qualsevol escenari, el canvi de llengua sempre és fa.