[Catalanitzador] Publicada la versió 1.9.0 de proves (desenvolupament) - dilluns 4 de febrer

Jordi Mas jmas a softcatala.org
diu feb 10 10:49:45 CET 2013

Ep gent,

(nota vaig oblidar-me d'enviar això que tinc llest des de dilluns)

Una nova versió de la branca de desenvolupament:

https://github.com/Softcatala/CatalanitzadorPerAlWindows-binaries/blob/master/latest/development/CatalanitzadorPerAlWindows.exe?raw=true

Aquesta és la versió que ens porta cap el Catalanitzador 2.0.

Dos canvis:

- L'acció del Chrome canvia la interfície del Chrome
- L'acció del Fireox canvia la interfície del Firefox

Com funciona el tema del Firefox, agarreu-vos:

Al fitxer configuration.xml hi ha dues entrades pel Firefox:

1)ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/[version]/win32/ca/Firefox%20Setup%20[version].exe
2)ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/[version]/SHA1SUMS

En les dues URL el tag [version] es reemplaça per la versió que l'usuari
tingui instal·lada, per exemple per 18.0.1 seria:

1)ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/18.0.1/win32/ca/Firefox%20Setup%2018.0.1.exe
2)ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/18.0.1/SHA1SUMS

Comencem per baixar el fitxer 2) i buscar la signatura del fitxer
win32/ca/Firefox%20Setup%2018.0.1.exe.

Baixem el fitxer 1) i comprovem que la signatura sha1sum és la mateixa.

Si, funciona, executem el instal·lador /s i després si és necessari,
canviem la llengua de navegació.

En quant a la fragilitat:

- Aquesta acció és la primera que agafa fitxers d'un servidor no Softcatalà.

- Si algun dia canvia l'estructura de directoris a can Mozilla tindrem
un problema

A nivell de proves, el repte són totes les versions que existeixen:
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/

Ara mateix no hi ha restricció de versions, però jo potser per darrera
de la versió 3.0 no oferiria el paquet de llengua per reduir les proves
i perquè versions tant antigues no paga la pena. En qualsevol escenari,
el canvi de llengua sempre és fa.