[Catalanitzador] Catalanitzador per a Mac - versió 7 de febrer

Jordi Mas jmas a softcatala.org
div feb 8 16:20:17 CET 2013

Hola Pau,

> Acabe de provar la nova versió. Adjunte el .log per si pot ser
> d'utilitat. Els meus comentaris:
> - La barra superior continua tenint els textos en anglés. Com no s'ha
> fet cap comentari en les Novetats, supose que no s'ha tocat.

D'acord, aquí unes quantes coses:

- He suprimit tots els menús que no usàvem

- Els que he quedat els he traduït al català usant l'estil d'Apple
(infinitius). Ho he fet així per consistència amb el resta
d'aplicacions. Si penseu diferent digueu-m'ho.

A la propera versió això estarà esmenat.

> - Em demana la contrasenya per instal·lar els paquets de llengua, i els
> instal·la.

Sí, això no és casual. Per tal de poder copiar fitxers al directori
Library hem d'elevar els permisos de l'usuari i demanar-li credencials.

> - Considere que els paquets de llengua, en lloc de dir "catala", haurien
> dir "Català", ja que així a Preferències del Sistema>Idioma i
> Text>Text>Ortografia mantindria una lògica amb les que existeixen. No sé
> si aquests canvis serien possibles. Jo ho he fet manualment el canvi de
> nom i sense problemes.

Molt bona. Ja ho he implementat, a la propera versió que publiqui ja
funcionarà així.

A més he fet que alhora de detectar si cal fer o no l'acció doni per bo
si hi ha un fitxer "catala" sense accent també instal·lat per no
tornar-ho a fer per tota la gent que ho va fer a mà.

> - S'ha executat sense problemes, però pense que queda una mica "fosc"
> quan acaba de fer-ho; és a dir, m'ha costat veure que efectivament s'ha
> fet el que s'ha de ver. Tal vegada siga només una cosa visual, però ho
> esmente per si es possible millorar-ho.

Ho he apuntat a les coses a fer:
http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/Catalanitzador_per_al_Mac#Notes.2C_comentaris_i_coses_a_fer

> Com possibles millores:
> - És possible també afegir un diccionari ortogràfic que siga la nostra
> versió de català-valencià (AVL)? Seria un punt interessant al País
> Valencià (encara que no tinc clara quina seria la millor nomenclatura?

Entenc que et refereixes a l'opció de diccionari no de corrector.

Tinc algunes preguntes sabem quina és la llicència de distribució dels
diccionaris de l'IEC i l'AVL? És legal fer-ho? No m'ho he pogut mirar
encara.