[Catalanitzador] Plans pel Catalanitzador 2.2

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dim ago 20 08:55:38 CEST 2013

Al 19/08/2013 12:39, En/na Josep M. ha escrit:
> Segons les darreres estadístiques (v2.02), estem catalanitzant:
> iTunes amb un 12,34% d’implantació
> OpenOffice amb un 13,96% d’implantació
> Skype amb un 22,33% d'implantació
> Windows Live amb un 29,41% d’implantació
> En canvi no catalanitzem:
> CCleaner amb un 23,52% d’implantació
> WinRAR amb un 21,60% d’implantació
> PDFCreator amb un 18,33% d’implantació
> LibreOffice amb un 18,29% d’implantació
> Thunderbird amb un 7,94% d’implantació
> Com podeu veure hi ha programari que no es catalanitza, i té una
> presència superior a d’altre que sí que catalanitzem...
> [...]

Hola,

Alguns comentaris:

1) Penso que cal tenir en compte el grau de penetració i
catalantització. Per exemple un programa amb una bona penetració però ja
molt catalanitzat, no paga la pena.

Per exemple, el PDFCreator té una penetració del 18.11% però un 11% ja
està en català, per la qualcosa si tinguéssim una acció de
catalanització només es beneficiaria un 7% dels usuaris.

2) També cal tenir en compte la importància estratègica, no és el mateix
el CCleaner que un Firefox, pel nombre d'hores que un navegador s'usa i
la importància que té com a finestra als continguts a Internet.

Jo personalment no tinc previst temps en afegir-hi nous programes ja que
en general vull invertir més temps en altres projectes més relacionats
amb tecnologia i llengua (recull, memòria d'estil, diccionaris, etc).
Però si en Joan, el Xavi o qualsevol altre vol ficar-s'hi els ajudaré
tot el que pugui.

Jo suggeriria fer una una llista dels 3 per exemple que voldríem afegir.
Com ho veus? Els afegim a la Wiki i els deixem com a interessants a tenir.