[Catalanitzador] Acció per al PDFCreator

Joan Montané joan a montane.cat
dim abr 23 10:01:24 CEST 2013

El 23 d’abril de 2013 9.20, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

> Està fet així per limitar els casos de prova. Penso que ja és prou feina
> haver de mantenir el codi i fer proves pel valencià que l'use menys d'un 3%
> dels usuaris[1], com per a obrir la porta a suportar casos de valencià ->
> català i viceversa. L'us que tindria això seria molt escàs per la
> complexitat i nombre de proves que caldria afegir-hi.

Aquest 3% són 280 sessions. No sembla gaire, si ho comparem amb les xifres
del Catalanitzador, però tot és començar.

Entenc l'argument, però és difícil explicar a un usuari valencià, que fins
ara tenia el PDFCreator en català (perquè el valencià era blaver) que en
passar el Catalanitzador amb la casella marcada de formes valencianes no el
posi la versió en valencià normatiu i li deixi la versió en català general,
quan la valenciana està disponible.

Ara mateix, encara que es vulgui, les accions no poden implementar el
comportament que demano. Bé, es podria fer marcant l'opció de formes
valencianes, anant enrere a la 1a finestra i tornant a la 2a (aquest
sistema ja seria força anti-intuïtiu) . Però dóna un error perquè l'acció
canvia el valor de l'estat.

En la meva opinió, el que no podem demanar és que, precisament els usuaris
valencians que fins ara tenien els programes en català general és
"complicar-los la vida" i que hagin de tocar els programes que tenen en
català a mà per posar-los en valencià. Molts dels programes disponibles en
català el mostren en posar el locale català (pero això no ens cal fer
l'acció). Però en el cas valencià no passa això (perquè no hi ha locale,
per exemple). Els valencians hauran de tenir un activisme lingüístic
similar als que havien de tenir els catalans abans del Catalanitzador. Amb
el Catalanitzador els ajudem per passar d'un entorn espanyol/anglès a
valencià, cert, però els usuaris que fins ara usaven el català... es
quedaran al català(?!)

Posant la casella de formes valencianes a la finestra 1 crec que no caldria
tocar res més a la resta del codi i les accions que, per la seva
complexitat, no implementin els canvis català<->valencià, poden seguir com
fins ara (el cas del paquet Windows 8). Crec que el canvi seria un bon
equilibri entre estabilitat, càrrega de feina i noves funcionalitats.

El desenvolupador de l'acció podrà seguir implementant el comportament
actual (sense canvis català<->valencià) o el nou. Llevat el cas del paquet
del Windows8 (i potser en un futur el MS Office?), la majoria d'aplicacions
son prou senzilles i el codi i proves són bàsicament els mateixos. De fet,
no hi ha tantes aplicacions, de moment, que estiguin disponibles en
valencià: PDFCreator, Audacity i uns quants més [1]

Joan Montané

[1] http://www.softvalencia.org/categoria/windows/