[Desenvolupament] Llibreria libcatz

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dij oct 4 20:31:21 CEST 2012

Bona tarda,

> Com que el projecte Catalanitzador ha crescut molt, i per a posar-me a
> treballar m'agradaria coneixer bé el codi d'en Jordi Mas he començat a
> preparar una llibreria 'libcatz' amb les classes originals
> convenientment modificades en les seves entranyes de manera que el codi
> sigui el màxim portable. A més, també he pogut veure que ha crescut molt

Quan et refereixes al màxim portable pots posar alguns exemples?

> ràpid i no se li ha pogut dedicar molt temps a protegir el codi contra
> possibles errors del programador. Així que proposo:
>
> - Utilitzar els namespaces per a contenir al màxim el codi i no
> equivocar-nos.

El tema dels namespaces em sembla bé. La confusió potencial que
soluciona és bàsicament utilitzar una classe per altre.

> - Utilitzar més herències per a reduir el tamany dels fitxers.

Tens alguns exemples de fitxers que voldries reduir amb herències?

> - Protegir més les variables dins de les classes.

Pots posar alguns exemples?

> Jordi, comprenc que a tot programador li 'fot' molt que toquin el propi
> codi. Què et sembla si t'envio una petita mostra?

No tinc vincles emocionals amb el codi. Qualsevol canvi em sembla bé que
sigui una millora.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/You_ain't_gonna_need_it