[Desenvolupament] Coses "rares" al windows 8

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dij nov 15 08:58:26 CET 2012

En/na Xavi Ivars ha escrit:
> Errada que he trobat partint, de nou, d'un sistema verge: he provat de
> "valencianitzar" el windows 8 amb l'IE obert (per veure si demanava
> tancar-lo) i no ho fa, donant un error al final de l'execució, i
> arribant només a un 50% (supose que haurà fet la configuració regional,
> a la barra d'idioma del costat del rellotge diu ix com a VAL).
>
> He tornat a executar-lo, ara ja amb l'IE tancat, i torna a donar error
> (només un 50%, a la barra d'idioma del costat del rellotge continua
> ixint com a VAL).

> [...]

Gràcies Xavi, molt útil.

T'explico. L'acció de "Paquet de llengua" realitza tres tasques:
- Crear la entrada al panell de llengua del Windows 8
- Instal·lar el paquet d'idioma
- Seleccionar la llengua per defecte del paquet

De les tres tasques, la que no funciona en el teu cas mirant el log és
la instal·lació del paquet d'idioma. Té sentit ja que l'instal·lació
d'aplicacions normalment pot donar problemes si altres són obertes.

Segurament no podré mirar això fins dissabte.  Una mica més d'aclariment
sobre el cas m'ajudaria:

* Succeïx sempre si l'IE està obert que el Catalanitzador no pots
instal·lar el l'acció de paquet de llengua?
** Succeïx el mateix per català i valencià?
* Succeïx si instal·les el paquet d'idioma a mà des del Windows?

Recomano fer les proves en un sistema verge. Jo sempre té la màquina de
Windows 8 verge que clono per fer proves.

Respecte al comportament que defineixes d'instal·lar primer el valencià,
que ho deixa a mitges i després el català és l'esperat.

L'opció 'Usa formes valencianes quan sigui possible' només té efecte
quan algunes d'aquestes tres tasques (descrites a dalt) és fa de nou.
Vull dir, a l'hora de detectar si cal fer cap de les tasques, si està en
català o valencià la donarà per bona independentment que l'usuari demani
valencià.

El valencià només es té en compte a l'instal·lar-ho (fer-ho de nou), la
detecció valencià i català són iguals (no cal fer tasca). Això és així
per reduir tota la combinatòria i proves que caldria fer.

Si penses que aquest comportament no és ideal, parlem-ne.