[Desenvolupament] Per afegir a la llista de coses a fer

Joan Montané joan a montane.cat
dis mar 24 22:15:46 CET 2012

El 24 de març de 2012 21:38, Josep M. <josep.m8 a gmail.com> ha escrit:
> Ho dic bé?

Tinc la mateixa visió que exposes, :)

> També entenc que és possible d’establir una llengua d’escriptura en català +
> teclat en francès (AZERTY)

Sí, és possible, :)

> Per tant, quan jo deia d’afegir a la llista de coses a fer a curt termini,
> que en un ordinador amb SO francès es pugui triar “Configura el català com a
> llengua d’escriptura” (1), no estic dient res sobre canviar el teclat
> francès (AZERTY), que el deixaria intacte.

Si es catalanitza l'equip el màxim possible, és el que hauríem de fer.
Una altra cosa és que tenim recursos limitats, i no sabem quin volum
d'usuaris representen el SO francesos. Per això proposa en algun
correu d`obtenir aquesta informació.

> En un futur, si algun expert s’anima a fer un teclat personalitzat adaptat a
> tots els catalans del nord i del sud, es podria fer que el Catalanitzador
> implementés aquest teclat, però això ho veig a mig-llarg termini.

Això és fàcil. Tal com ho veig, no es pot fer un únic teclat, tenim la
comuntiat d'usuaris segmentada per un dispositiu físic: el teclat.
Caldria fer una distribució de teclat AZERTY compatible 100% cap
enrere amb la francesa i que permeti escriure els caràcters catalans
el més fàcilment possible. El repte no és senzill, l'AZERTY francès no
dóna gaire joc, :( Es podria fer inspirant-se amb la distribució de
teclat AZERTY francesa de Linux, que és compatible amb el teclat
francès de Windows i permet diacrítics, no és gaire àgil escriure-hi,
però és pot fer. En tot cas, per a que us feu una idea de la situació
actual: els nord-catalans que conec que escriuen en català amb un
teclat AZERTY al Windows, escriuen els diacrítcs aprenent-se els codis
numèrics i els teclegen amb Alt i els teclat numèric.

Joan Montané