[Desenvolupament] Per afegir a la llista de coses a fer

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dis mar 24 21:10:43 CET 2012

En/na Josep M. ha escrit:
> Hola Jordi,
>
> Podries afegir a la llista de coses a fer?:
>
>    1. Que en un ordinador amb SO en francès es pugui triar “Configura el
>       català com a llengua d’escriptura”, cosa que ara no passa, a
>       l’igual que ja es pot triar aquesta opció si el SO és en espanyol.

El tema del teclat en francès ho hem d'arreglar però proposo fer-ho per
la 1.2, vull dir, en dos mesos perquè personalment no veig crític i és
una àrea on ens caldria fort ajut per provar-lo d'alguna persona de la
Catalunya Nord, per això prefereixo començar-lo poc a poc. No ho faria
per la versió 1.01. Si ho veieu diferent m'ho dieu.

>    2. Que quan canviïs la llengua a català puguis triar que afecti tots
>       els perfils d’usuari de l’ordinador, i no només l’usuari actual,
>       com passa ara.

Bé, aquí tenim moltes inconsistències perquè hi ha accions que estem
fent que afecten a tots els usuaris, altres a l'usuari actiu, altres a
l'actiu o a tots depenen del sistema operatiu.

Caldria fer una taula per entendre on som amb l'objectiu de que per
defecte afecti a tots els usuaris quan sigui possible a partir de la 1.2
però que aquest comportament sigui seleccionable (un usuari o tots). Es
tractaria d'un simple quadre de verificació.

Del que sé jo, afecten només a l'usuari actual les següents accions:

- Canvi de llengua a Chrome, Firefox
- Canvi de de llengua del sistema (pot dependre de la versió de Windows)
- Canvi de de llengua d'escriptura

Afecten a tots els usuaris:

* Canvi de llengua d'IE
* Paquets d'idioma de Windows XP (no estic 100% segur), 7 i Vista

No ho tinc clar:

- Microsoft Office 2003, 2007 i 2010
- Paquets d'idioma de IE (pot ser diferent per sistema operatiu i per
versió)

Hi haurà casos on fer que afecti tots els usuaris pot ser molt laboriós,
ja que pot implicar tenir que enumerar usuaris i fer canvis a tots els
perfils. Algunes aplicacions com Chrome i Firefox tenen un sistema propi
de gestió de perfils.

Ja direu com ho veu, quina informació teniu addicional.