[Desenvolupament] Versió 0.98 amb diapositives

Jordi Mas jmas a softcatala.org
diu mar 4 11:54:53 CET 2012

Hola Marc,

> Ho he estat mirant. Crec que això hauria d'anar a la branca de
> desenvolupament 1.x. La seva millora em sembla que portarà dies. No

De moment no treballarem em branques fins que publiquem la versió 1.0.
Les branques tenen el problema dels "merges", que són força feina, i amb
els fitxers de recursos (els RC) és un merder perquè els tracta com a
binaris ara mateix.

La estratègia de branques és un cop surti la 1.0, fer una branca per la
1.0, aplicar algun pedaç de correcció mínim sobre aquesta branca, per
ser capaços de publicar una 1.0.1, 1.0.2 si fos necessari mentre el
desenvolupament continua a la branca principal i apliquem allà aquests
canvis petits també.

Si al final es decidís que la presentació de diapositives no està prou
madura per la versió 1.0 es pot activar o desactivar amb un condicional
de compilació i és com si el codi no estigués.

> tant en la qüestió d'implementació tècnica, sinó de disseny i
> contingut:
>
> - No hauria de tenir barra de desplaçament.
> - Hauríem de definir les categories de programari que hi volem.
> - Hauríem de decidir quins programes ha d'haver a cada categoria, i
> jerarquitzar-los.
> - Caldria fer un bon disseny (captures, tipus de lletra).
> - Caldria definir molt bé el text: curt, directe, que ho digui tot.

Tot això podem començar a treballar amb en Joan Creus i començar-li a
fer suggeriments. Ell ja té una versió inicial.

Hi ha dos maneres de fer aquestes coses: una gran pensada amb disseny i
després implementar-ho (com hem fet amb catalanitzador.softcatala.org) o
bé partir d'una proposta inicial i anar-ho millorant (el que proposo fer
amb la feina del Joan). Ja que el Joan ens ha fet aquesta contribució,
ajudem-lo a millorar-ho.

> - Sistema de quotes de programes a mostrar als usuaris? P.ex: que el
> 25% vegi l'OpenOffice.org, el 25% el LibreOffice, el 25% l'Abiword....
> Es podria fer per l'hora local d'execució del Catalanitzador, per
> exemple?
> Addicionalment, el temps disponible per mostrar els suggeriments pot
> variar molt en funció dels canvis que faci el Catalanitzador. Només
> l'ús massiu del programa ens permetrà saber quines categories de temps
> disponible tenim, i aleshores decidir què hi mostrem en cadascuna.

Bé, també es podria fer que només mostres la diapositives dels que el
l'usuari té instal·lats. En qualsevol cas, això seria per després de la
versió 1.0. Tenir ara quelcom senzill que passa diapositves a l'estil
Ubuntu ja és un gran pas.

Atentament,

Jordi