[Desenvolupament] Proposta per les recomanacions, fase inicial

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dis mar 3 18:18:13 CET 2012

Hola,

> D'acord. Tot i això, continuaria posant una cosa com "descarrega'l de
> softcatalà" per informar que te'l pots descarregar en català d'allà, ni
> que sigui sense link. Així també fem propaganda de Softcatalà :).
> Potser, al final del procés, donar enllaços? Ni idea.

Sí, caldrà pensar millor quina és l'interacció amb l'usuari. De moment,
jo assumiria que en una primera versió no hi haurà. Tal com succeix amb
les dispositives de la Ubuntu.

>     - Amb la darrera versió del Catalanitzador a més canviem la llengua
>     de navegació en Internet Explorer, Chrome i Firefox. Per fer això
>     cal precisament que el navegador no estigui obert.
>
> D'acord. Em referia a, en lloc de col·locar un control IE, intentar
> fer-ho amb Webkit o Gecko, ja que serien més potents. No tinc IE6+ en mà
> i ho hauria de provar, l'esperable és que no vagi tant fi. *offtopic*
> per assegurar-vos-en que no l'engega, com ho feu? Potser es podria
> canviar firefox.exe a _firefox.exe o alguna cosa així, seria fàcil que
> no hi pensés i els obrís.

Qualsevol versió de Windows després del Windows 98 porta el Internet
Explorer, llavors incustrem un control. L'avantatge és que malgrat sigui
menys potent que un Chrome ve de sèrie al sistema i no has de
redistribuir altres components.

>     La zona de visualització en píxels sera d'uns 580 píxels d'amplada
>     per uns 260 píxels d'alçada. Adjunto amb aquest missatge una captura
>     de pantalla d'on sortirà la presentació aquest. És la zona de color
>     verd clar sota el text "El procés ha finalitzat". Ho dic perquè ho
>     tinguis en compte ja que fora d'aquesta no es veura l'HTML.
> D'acord. Les quatre coses bàsiques necessàries són: logo+text
> descriptiu+imatges+navegació endavant endarrere? Alguna cosa més?

Crec que no, jo faria una prova bàsica amb això.

>     També estaria molt bé fer un HTML per cada programa perquè fos més
>     modular i no estigués tot en un únic HTML.
>
> Llavors que ho obtingui en local via XMLHTTPRequest, o "compilar-ho"
> abans de distribuir-ho? Vull dir, tenir-ho separat i, just abans
> d'empaquetar-ho, fer un make que t'ho ajunti tot. Fer XHRs en IEs pot
> ser perillós amb resultats inesperats, si funciona. Cal fer controls
> estranys, ja m'ho miraré.

De moment deixa un únic HTML llavors.

>     Suggeriexo afegir també l'Inkscape[1] i la Ubuntu[2] i la Fedora[2]
>     a la llista de programes que presentem.
>
> D'acord. Els dos que he posat eren simplement de demostració.

Perfecte.

T'adjunto una captura de pantalla perquè et facis una idea com quedaria.

He creat aquest subdirectori al github del projecte del Catalanitzador:
https://github.com/Softcatala/CatalanitzadorPerAWindows/tree/master/CatalanitzadorPerAWindows/Resources/SlideShow

Si pots pujar aquí els HTML, JS i gràfics finals, és a dir, el que
tenins aquí[1]. T'he donat permissos.

Moltes gràcies Joan

Jordi,

[1] https://github.com/jcreus/catalanitzador_recomanacions