[Desenvolupament] Proposta per les recomanacions, fase inicial

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dis mar 3 13:50:14 CET 2012

En/na Joan Creus ha escrit:
> Hola,
>
> He vist que a la llista de coses a fer pel catalanitzador hi havia fer
> unes recomanacions mentre el procés s'està duent a terme. He fet una
> mica de proves, penjades al github
> (https://github.com/jcreus/catalanitzador_recomanacions). No recordo com
> era a l'Ubuntu (fa temps que el vaig instal·lar de CD), així que ho he
> fet una mica lliure. Com que sembla que ha de tenir suport per IE, he
> utilitzat el jQuery (en local) per fer animacions, etc. (Tot i això,
> crec que seria preferible embeddejar Webkit o Gecko, si es pot).

> [...]

Ep Joan,

Això té molt bona pinta. Jo havia pensat fet servir també JQuery que és
el mateix que de fet la gent de Cannonical gasta per Ubuntu.

Per ara itentaríem fer servir el control d'HTML que ve amb l'Internet
Explorer, que és el que les aplicacions Windows usen.

Si veissiem que amb Internet Explorer 6 per exemple hi hagués cap
problema l'ocultaríem llavors en aquesta configuració.

Et comento algunes coses respecte a la proposta.

L'usuari no podrà baixar els programes, és només una presentació. Hi ha
alguns motius:

- Durant la instal·lació volem que l'usuari es focalitzi en la
instal·lació i no comenci a baixar a instal·lar altres programes, ja que
aquestes accions poden ser incompatibles amb el Catalanitzador.

- Amb la darrera versió del Catalanitzador a més canviem la llengua de
navegació en Internet Explorer, Chrome i Firefox. Per fer això cal
precisament que el navegador no estigui obert.

Com a conseqüència, la part esquerra de la presentació on hi ha un
enllaç de baixada caldria eliminar-la.

La zona de visualització en píxels sera d'uns 580 píxels d'amplada per
uns 260 píxels d'alçada. Adjunto amb aquest missatge una captura de
pantalla d'on sortirà la presentació aquest. És la zona de color verd
clar sota el text "El procés ha finalitzat". Ho dic perquè ho tinguis en
compte ja que fora d'aquesta no es veura l'HTML.

També estaria molt bé fer un HTML per cada programa perquè fos més
modular i no estigués tot en un únic HTML.

Suggeriexo afegir també l'Inkscape[1] i la Ubuntu[2] i la Fedora[2] a la
llista de programes que presentem.

Per últim, és important que ho provis en IE que és com l'usuari ho veura.

Si pots treballar amb aquestes millores, jo començaré a mirar-me el tema
del Control Internet Explorer.

Moltes gràcies Joan

Jordi,

[1] http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:Inkscape