[Desenvolupament] El Catalanitzador i el WinRAR

Jordi Mas jmas a softcatala.org
div jul 20 18:55:17 CEST 2012

Hola Joan,

> [...]
> ordre cronològic:
>
> 1.- Modificar els recursos del WinRAR.exe
> 2.- Mitjançant una biblioteca amb els recursos, ubicada al mateix
> directori que el fitxer winrar.exe
> 3.- Mitjançant un fitxer de text pla en format INI ubicat al mateix
> directori que el fitxer winrar.exe
>
> En català, es va fer servir el mètode 2, i ara es fa servir el 3.
> Aleshores, el que hem cal per detectar el català és:
> 1.- Ser capaç de llegir un recurs determinat d'una dll. No tinc ni
> idea de com fer-ho. Em pots donar alguna pista?

Parlem per exemple d'una cadena a una DLL?

Fent servir les API LoadLibrary i LoadString.

> 2.- Ser capaç de llegir una clau determinada d'un fitxer ini. Això ja
> m'ho he mirat i crec que sabré com fer-ho.

La forma més senzilla és:

GetPrivateProfileString
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms724353.aspx

GetPrivateProfileInt
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms724345.aspx

De moment pot fer les trucades a l'API de Win32, més endavant jo ho
encapsularem a una classe IniFile (o la pots fer directament).

> Per catalanitzar-lo només cal copiar el fitxer necessari (dll o fitxer
> de text) al directori. No varia gaire dins de versions menors. A més
> tinc la versió en català de diverses versions recents del WinRAR i
> estic en contacte amb el distribuïdor que s'encarrega ara de la
> traducció catalana. Suposo que podrem aconseguir les de totes les
> versions de la 2.90 fins ara.
>
> Una altra alternativa seria reinstal·lar la mateixa versió instal·lada
> però en versió catalana. El problema aquí pot aparèixer amb les
> versions registrades o craquejades, que potser tornarien al mode demo.

En la meva experiència és molt millor un fitxer de recursos que fe una
re-instal·lació.

> El principal "problema" de catalanitzar el WinRAR és el futur:
> mantenir les noves versions. En això volia demanar-te com ho vols
> enfocar, ja que tenim la mateixa situació amb l'Skype. Cap idea?

Aquí hi ha dues coses.

1) L'Skype pot usar un mateix de llengua per diferents versions. Això
està molt bé. El pitjor impacte amb una versió nova és que els textos no
us no surtin en català. No sé si hi ha diferència entre el INI i la DLL
de recursos en el cas del Winrar, però si els dos donen la mateixa
flexibilitat, escolliria aquell que sigui més pugui funcionar millor en
futures versions. Si la DLL i l'INI són iguals, jo aniria per l'INI que
és més fàcil de mantenir.

2) De cara a la propera versió major (1.4) tindrem un fitxer XML per
configurar la baixa de fitxers:

http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/Catalanitzador_per_al_Windows/Coses_a_fer#Configuraci.C3.B3_de_les_baixades_del_Catalanitzador

La idea és que si per exemple es publicar el LibreOffice 3.8 que no
requereix cap canvi en el codi per suportar-lo, només afegint una nova
entrada per la versió 2.8 tots els Catalanitzadors serien capços de
processar-los. Això reduiria el nombre de versions que hem de publicar,
ja que només actualitzant l'XML al servidor podríem suportar molts dels
casos. No els que requereixin canvi de codi.

Atentament,

Jordi