[Desenvolupament] Catalanitzador 1.22 - versió 16 de juliol

Joan Montané joan a montane.cat
dic jul 18 09:48:27 CEST 2012

El 18 de juliol de 2012 7:51, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:
> He fet un merge del pull request pendent (el teu commit). Tot ha anat bé:
>
> https://github.com/Softcatala/CatalanitzadorPerAWindows/commits/stable-12x
>
> T'he afegit com a membre a l'equip Softcatalà del Github:
>
> https://github.com/Softcatala
>
> Amb això tindràs permisos per fer commits directament. Ara quedaven pendents
> d'aprovació.

Tindré cura de no trencar res, ;)

> Com ho vaig fer jo per l'OpenOffice va ser:
>
> - Instal·lar el paquet d'idioma. Això instal·la els fitxers d'interfície
> necessaris i els diccionaris (cobreix punts 1 i 2)

Aquí és on hi ha la principal diferència respecte l'OpenOffice. El
LibreOffice **no** té paquets d'idioma. Per tant, haurem de fer servir
l'instal·lador del LibreOffice per a resoldre els punts 1, això és
només factible amb la 3.5.5 o superior. El punt 2 he de fer proves si
es pot resoldre amb l'instal·lador, però en el pitjor dels casos,
podrem fer-ho amb una extensió.

> L'avantatge de fer-ho així és delegar el màxim de responsabilitats a
> l'instal·lador original / paquet d'idioma i després només modificar allò que
> és necessari. Cal pensar també amb el manteniment que tindrà l'enfocament
> que s'escolleixi.

Sí, sí. La idea és, en la mesura que es pugui, deixar el LibreOffice
exactament igual com si s'hagués fet una instal·lació estàndard en
català en l'equip.

> La millor manera amb OpenOffice.org era modificar les preferències i forçar
> el català:

Ok, ho farem així. Això contradiu una mica el punt anterior (en una
instal·lació estàndard la llengua no està forçada) i obligarà a fer
manteniment si el LibreOffice canvia el mètode de forçar la llengua.
Però assegura que el xxxOffice apareix en català i desvincula l'acció
de l'acció que estableix la llengua del sistema.

Aquests dies em posaré amb l'acció del LibreOffice, a veure si ho
aconsegueixo. De moment, l'inspector ens donarà una foto de les
situacions més freqüents que ens trobarem.

Joan Montané