[Desenvolupament] Publicat el Catalanitzador 1.21

Joan Montané joan a montane.cat
dis jul 14 13:48:39 CEST 2012

El 13 de juliol de 2012 21:21, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

> Jo personalment tenia previst ignorar qualsevol dada d'un LibreOffice
> anterior al 3.5 perquè caurà és desús i va estar disponible poc temps.
>
> Pots pensar de cap cas d'ús que tingui pugui tenir un nombre mínim d'usuaris
> on la lògica actual no funcioni?

Em sembla una bona opció, un equilibri entre els esforços fets i el
resultat optingut, :)

> La meva interpretació és que a partir de la 3.5 com totes les llengües venen
> incloses al LibreOffice no tindrem que fer massa cosa, només comprovar si el
> català és la llengua per defecte, i sinó canviar-ho. Potser també instal·lar
> l'ajuda en català que ve en un paquet per separat i la majoria de la gent no
> la tindrà.

No és ben be això. Amb el LibO 3.5: l'instal·lador porta totes les
llengües, però si en el moment d'instal·lar el LibO la llengua
definida és el castellà (cas típic abans de passar el Catalanitzador)
els fitxers de la interfície en català no s'instal·len a l'equip. Per
tant, encara que canviïs la llengua del sistema, els menús apareixeran
en anglès. Cal fer una reinstal·lació [1], o posar els fitxer a mà.
Amb el LibO <= 3.5.4, no veig factible la reinstal·lació, si volem
donar-hi suport haurem de copiar els fitxer a mà i registrar-los. Amb
la LibO 3.5.5 encara ho he de confirmar, però sí que seria factible la
reinstal·lació automatitzada.

Joan Montané

[1] http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/LibreOffice/LibreOffice_3.5_en_catal%C3%A0