[Desenvolupament] Publicat el Catalanitzador 1.21

Jordi Mas jmas a softcatala.org
div jul 13 21:21:55 CEST 2012

Ep Joan,

Gràcies per mirar-te això!

> mirant el codi del Catalanitzador a github, veig que ja has fet un
> inspector per al LibO, fantàstic, :)))) Només una cosa, pel que he
> vist, només mira la llengua definida al LibO. No verifica que els
> fitxers de la interfície en català es trobin a l'equip. És així? Si no
> és molt complicat, estaria bé saber si els fitxers es troben a
> l'equip. Més que res perquè en molts casos seran usuaris que després
> de passar el Catalanitzar... tindran els menús del LibO en anglès i
> saber-ne el percentatge ens donaria una mesura de com de "greu" tenim
> la situació amb el LibO.

La idea dels inspectors és fer una cosa que es representi poca feina i
que ens doni informació addicional.

Amb el cas del LibreOffice és un mica complicat perquè la política
d'empaquetament ha anat canviant. Del que jo sé i ho dic de cap:

- 3.4 i anteriors el mateix model que l'OpenOffice.org, programa base
més un paquet d'idioma.

- 3.5 i superiors es distribueixen totes les llengues en el mateix
instal·lador.

Jo personalment tenia previst ignorar qualsevol dada d'un LibreOffice
anterior al 3.5 perquè caurà és desús i va estar disponible poc temps.

Pots pensar de cap cas d'ús que tingui pugui tenir un nombre mínim
d'usuaris on la lògica actual no funcioni?

> A veure si a l'agost puc posar-me a aprendre com coi fer una acció pel
> Catalanitzador, et demanaré ajuda, :)

Sí, cap problema.

Inclús un cap de setmana podem fer una Marató i fer-ho plegats, que
sempre s'avança més.

> [...]
> funcionaven, :( Aquí [1] ho diu clarament
>
> "With LibreOffice 3.5.4 the language seletion through IS<lcid>
> properties does not work during silent install. With LibreOffice 3.5.5
> and higher, language selection works the following.
>
>  msiexec /i LibO_...._.msi UI_LANGS=en_US,de,fr,hu"
>
> és a dir, a la 3.5.5 *sí* que hauríem de poder reinstal·lar el LibO
> afegint el català. Ho provaré. Als equips amb versió <=3.5.4... no
> veig altra opció que copiar els de la fitxers de la interficie a sac i
> modificiar el registre al fitxer xml que toqui. O no donar suport a la

La meva interpretació és que a partir de la 3.5 com totes les llengües
venen incloses al LibreOffice no tindrem que fer massa cosa, només
comprovar si el català és la llengua per defecte, i sinó canviar-ho.
Potser també instal·lar l'ajuda en català que ve en un paquet per
separat i la majoria de la gent no la tindrà.

Ja diràs com ho veus i que en penses. Ja et dic m'ho he mirat molt per
sobre.