[Desenvolupament] Estadístiques Rebost associades al Catalanitzador

Marc Belzunces mbelzunces a gmail.com
dij gen 26 10:03:28 CET 2012

El 25 de gener de 2012 11:11, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

> Hola Marc,

> Està en la llista de coses a fer. He parlat breument amb el Toni però no
> s'ha fet.
>
> Hi ha un repte: el Catalanitzador ofereix paquets d'idioma que no tenim al
> Rebost ja que les fitxes no poden enllaçar més d'una baixada. Per exemple,
> edicions 32 i 64 bits per Windows 7 o dos paquets que usem per XP.

No veig el problema, si he entès el sistema per comptabilitzar les
descàrregues. Actualment el Rebost pel paquet de W7 apunta a la pàgina
de descàrrega de Microsoft, on l'usuari tria 32 o 64. La descàrrega es
compta a l'anar a la pàgina, abans que l'usuari triï 32 o 64.

En aquest cas es tractaria que tots dos paquets (32 o 64) comptessin
per la mateixa descàrrega ("Paquet de català per al Windows 7). Ídem
per la resta de paquets.

En el cas que falti una fitxa, es crea. Com per exemple de la de
l'IE9. Al Rebost ho haurem de parlar, però atès el cacau de Microsoft,
jo ara mateix sóc partidari que al Rebost només hagi els paquets
d'idioma dels IE, sense els programes sencers. De fet, el propi W7 que
tinc (anglès-espanyol) a l'actualitzar l'IE9 l'instal·la primer en
anglès i després li aplica automàticament el paquet d'espanyol.

Ho parlem amb el Toni aquest vespre.

> Totes les baixades es fan des d'aquí:
> http://www.softcatala.org/pub/softcatala/catalanitzador/
>
> Per poder controlar nosaltres que distribuïm i no tercers.
>
> En aquesta versió afegiré suport SHA1 o MD5 per saber si les baixades han
> anat bé llavors caldrà baixar un segon fitxer.
>
> Si creem una dependència fitxa rebost -> Catalanitzar caldrà anar en molt en
> compte ja que automàticament estarem distribuint a tothom una altre versió.
> Addicionalment caldrà actualitzar el MD5 o SHA1.

Novament, si he entès bé el sistema d'estadístiques del Rebost,
qualsevol enllaç pot incorporar el codi per comptabilitzar-ne la
descàrrega. És a dir, que els enllaços de descàrrega del
Catalanitzador apuntin on han d'apuntar, i se'ls hi afegeix el codi
corresponent. I el de descàrrega del propi Catalanitzador des de
catalanitzador.softcatala.org

Així apareixeran al Top20 i podrem fer-ne un balanç públic mensual i
anual (p.ex. http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/Rebost/2011)

Marc Belzunces

http://www.softcatala.org/

Bloc personal: http://www.holoce.cat