[Desenvolupament] Prova Catalanitzador 0.96

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dim gen 24 20:27:55 CET 2012

En/na Marc Belzunces ha escrit:
> Jordi,
>
> He provat el catalanitzador 0.96 a la següent màquina física (no pas virtual):
>
> - Windows 7 Pro SP1 32 bits actualitzada a data d'avui (això és, amb IE9).
> - Microsoft Office 2010 SP1 32 bits actualitzat a data d'avui.
>
> Ha anat tot bé. Ara bé, m'he fixat en la configuració de llengua de
> l'Office 2010 (captura adjunta), que s'arriba amb Inicia>Tots els
> programes>Microsoft Office>Herramientas...
>
> Amb la mateixa configuració, amb versió 64 bits que crec que no és
> rellevant per això, trobo les següents diferències:

> [...]

Hola Marc,

Només un aclariment. En 64 bits no fem respecte a l'Office 2010, ni el
detectem ni fem res específic per canviar-hi la configuració ja que hi
ha poca gent amb Office 2010 en 64-bits. Ho tenim a la llista de coses a
fer [1]. Llavors, queda tal com ho tens.

Dit això, que en Microsoft Office 2010 en 64-bits t'aparegui la llengua
del sistema com a defecte és normal ja que és el setting per defecte que
posa Microsoft. De fet, a 32-bits després d'instal·lar el paquet, el
Catalanitzador selecciona el català com a llengua perquè no depengui de
la del sistema.

En Office 2007 i 2010 usen la llengua del sistema per determinar la
llengua de l'Office (en comptes del locale). Llavors, si instal·les en
un Windows espanyoml que no tingui el paquet d'idioma català del Windows
instal·lat, el paquet d'idioma de l'Office 2010 per defecte et surt en
espanyol.

Respecte a la llengua per defecte d'edició, no he mirat mai quin efecte
té. Ara queda tal com la deixa el paquet d'idioma català. Es podria
posar en català si té cap efecte positiu. Jo pensava que això amb el
tema del teclat en català ja ho teníem cobert. Si pots investigar quin
efecte té tenir la llengua en català vs el teclat i comentar-ho. Estaria
bé mirar-ho en Office 2010, 2007 i 2003 perquè segurament van diferent,
especialment 2003.

Gràcies Marc,

Jordi,

[1]