[Desenvolupament] Versió de prova de concepte amb configuració de la llengua per defecte d'escriptura

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dij gen 19 09:05:35 CET 2012

Hola Josep M,

> [...]
> Aquesta màquina és un Windows 7 Ultimate SP1 de 64 bits.
> Ara me n'he recordat que ja això ja ens havia passat, i es va resoldre
> quan vaig esborrar el fitxer de log, CatalanitzadorPerAWindows.log
> He tornat a fer el mateix (esborrar-lo), i amb això crec que ja el
> detecta correctament com a Windows 7 (veure captura Catalanitzador.jpg)
> No sé perquè passa això, però a la meva configuració de màquina, quan ja
> tinc un fitxer CatalanitzadorPerAWindows.log, detecta l’ordinador com a
> Windows Vista de 64 bits en lloc de Windows 7 de 64 bits que és el correcte.

Esborrar el log no hauria de tenir cap efecte. Si pots si us plau
intentar determinar com reproduir-ho, potser només falla el segon cop.

Això és molt desconcertant que et passi perquè el tema de saber la
versió de Windows és una cosa força directa i amb la que no hauria
d'haver-hi cap problema, però com hem vist, hi ha moltes edicions de
Windows i molts casos.

Una cosa molt estranya del teu log és que si et fixes primer et detecta
com 7 i després com Vista a la mateixa màquina:

* OS Info. OS version 6.1, SP version 1.0, SuiteMask 256, 64 bit yes,
enum Windows7

* OS Info. OS version 6.0, SP version 2.0, SuiteMask 256, 64 bit yes,
enum WindowsVista

A part els SP que et torna són diferents. És com si l'estiguessim
executant amb emulació. No entenc perquè ho fa. Entenc que tu fas la
mateixa acció d'executar amb els dos casos.

> *2. La segona afirmació no és certa*
> Sobre l’altre problema: jo tinc un teclat espanyol, i la llengua
> d’entrada per defecte català. Mira’t la captura de pantalla que es diu
> teclat.jpg. La llengua de visualització la tinc com a català. Mira’t la
> captura de pantalla que es diu llengua.jpg. Per tant, entenc que
> “Configura el català com a llengua d’escriptura” hauria de dir “Acció ja
> realitzada anteriorment en aquest ordinador” i no pas “No es pot aplicar
> en aquest sistema” que és el que diu ara.

Correcte, hauria de fer el que comentes i a mi m'ho fa en la meva
configuració. Crec que sé perquè passa.

> PS. Si necessites que et miri el valor d’alguna clau del registre del
> Windows, també t’ho puc fer...

Si, una captura d'aquesta clau oberta:

HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Preload

amb les subclaus seria útil (veure la captura que adjunto).

Moltes gràcies Josep M. per la paciència!

Name: registry.jpg
Type: image/jpeg