[Desenvolupament] Teclat català (catalanitzador)

Xavi Ivars xavi.ivars a gmail.com
dic gen 18 12:15:59 CET 2012

Hola Jordi,

No he participat massa en el fil, però volia fer un parell de comentaris al
respecte dels teclats, configuracions de llengua i derivats.

Crec que és fonamental que el Catalanitzador, a l'afegir el català com a
llengua del sistema, la configure com a llengua d'entrada predeterminada.
Si no ho fa, realment no està configurant la llengua principal del sistema,
des del meu punt de vista.

Respecte als teclats, poder tindre els noms de les tecles en català crec
que seria important, però no és algo que siga imprescindible per a publicar
una versió 1.0 del catalanitzador, crec jo. Tot i això, si com diu Joan el
teclat només canvia els noms de les tecles respecte a l'espanyol, em sembla
bé incloure'l. El tema del francés, com dieu, necessita més revisió.

I finalment, respecte a la barra de configuració de l'idioma que apareix a
l'instalar el català, he de dir que a mi m'ha aparegut moltes vegades a
l'instalar un windows en espanyol, abans d'aplicar-li el paquet de llengua
català, i sempre l'he amagada. Com diu Jordi Serratosa, s'ha de poder
amagar canviant alguna cosa al registre. Per tant, propose que el
catalanitzador deixe la barra d'idioma en el mateix estat que estava: si
estava visible, que la mantinga visible; si estava oculta, que la torne a
ocultar.

< Xavi Ivars >
< http://xavi.ivars.me >