[Desenvolupament] Teclat català (catalanitzador)

Marc Belzunces mbelzunces a gmail.com
dic gen 18 11:12:32 CET 2012

El 18 de gener de 2012 8:31, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

> Per mi hi ha uns principis importants de disseny que penso cal tenir en
> compte.
>
> - No crec que la nostra tasca sigui eliminar altres llengües del sistema.
> Crec que sempre hem de mantenir el que l'usuari tingui, no reemplaçar o
> eliminar res.
>
> - Crec que cal explicar molt bé a l'usuari que fa cada acció i donar-li la
> possibilitat d'escollir. Al barrejar "Configurar el català com a llengua del
> sistema" amb "Configura el català com a llengua d'entrada" estem barrejant
> dos coses diferents.

Per mi que el català sigui la llengua del sistema implica que el
català sigui la llengua d'entrada.

Perquè quan un usuari en espanyol instal·la de zero el Windows en
espanyol, posa d'idioma d'entrada l'espanyol. Ídem per l'anglès, el
francès, l'alemany.

En català no podem instal·lar de zero el Windows (no rep el mateix
tracte), i entenc que la funció del Catalanitzador és, en la mesura
del possible, que l'ordinador resultant sigui com si es pogués, a
l'igual que els altres usuaris d'altres llengües.

Sobre la combinació de tecles que canvia el teclat, la meva
experiència personal és que fa més d'una dècada que tinc la barra de
teclat (ja que sempre hi he afegit el català), i mai, repeteixo, mai
he canviat accidentalment el teclat.

En el cas del francès, coincideixo que s'ha de mirar amb calma. Tampoc
m'agrada la idea de posar coses no estàndards. Primer s'haurien de
definir tècnicament els teclats que proposa el Joan, aleshores es
podria provar en alguna distribució de Linux (ja que és un públic
reduït) i després de mesos de prova es podria plantejar la
possibilitat de migrar-ho a Windows, si és que es pot.

Marc Belzunces

http://www.softcatala.org/

Bloc personal: http://www.holoce.cat
Microbloc personal: http://twitter.com/marcbelzunces