[Desenvolupament] Teclat català (catalanitzador)

Joan Montané joan a montane.cat
dic gen 18 08:47:55 CET 2012

El 17 de gener de 2012 21:29, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

> http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/CatalanitzadorPerAWindows/CosesAFer#Teclat_en_catal.C3.A0
>
> Si us plau, afegix allò que creguis convenient.

He fet 4 retocs, res important.

> El problema en aquesta opció és que a l'usuari li apareixerà la barra de
> selecció d'idiomes que no li apareixia abans.

Crec que l'efecte és assumible. En general, el Catalanitzador canvia
molt l'aspecte de l'equip. En el cas típic d'un equip amb tot en
castellà, de cop, li apareixerà tot en català (els menús, l'IE, el
Word i un munt d'apliacions més), no crec que una icona amb un "CA"
sigui motiu d'alarma per a l'usuari, :) En tot cas, cal avisar-lo,
evidentment.

> Jo no començaria a fer coses no estàndards si no aporten un benefici
> molt clar.

Comprenc el que dius, per això, al correu inicial, parlava de
posteriors versions del Catalanitzador.

Els beneficis de canviar el teclat són molt concrets i definits: el
nom de les tecles apareix en català i, en el cas francès, habilitaria
els accents aguts, ara mateix inaccessibles. No es guanya cap altra
funcionalitat, ni se'n perd.
Els riscos? tots.