[Desenvolupament] Teclat català (catalanitzador)

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dic gen 18 08:31:20 CET 2012

Hola Josep M.,

> Què en penseu? Resol prou la casuística? Jo crec que així és l’usuari el
> que pren la decisió, però se li facilita que substitueixi
> l’espanyol/francès pel català.

Moltes gràcies per preparar aquesta proposta

Per mi hi ha uns principis importants de disseny que penso cal tenir en
compte.

- No crec que la nostra tasca sigui eliminar altres llengües del
sistema. Crec que sempre hem de mantenir el que l'usuari tingui, no
reemplaçar o eliminar res.

- Crec que cal explicar molt bé a l'usuari que fa cada acció i donar-li
la possibilitat d'escollir. Al barrejar "Configurar el català com a
llengua del sistema" amb "Configura el català com a llengua d'entrada"
estem barrejant dos coses diferents.

- Per últim intentaria encabir aquest opció en el model que tenim de
explicació -> selecció -> acció sense més passos addicionals.

Com a següents passos, el que faré és una proposta basada en el model
actual molt senzilla que només cobreixi el cas de que tens el teclat en
espanyol (o sol o amb altres llengües) i llavors afegir el català i
predetermina-lo com a llengua. Tinc bastant clar com fer-ho amb Vista i
7, llavors aquest vespre o demà pujaré un prototip i a partir d'aquí el
podem evolucionar per altres casos (com el cas francès) o decidir
simplement no suportar-los en una primera versió.

Els meus cinc cèntims