[Desenvolupament] Teclat català (catalanitzador)

Josep M. josep.m8 a gmail.com
dim gen 17 22:13:54 CET 2012

Jo proposaria de fer el següent (mireu la captura de pantalla adjunta):

A la pantalla del pas n. 2, hi afegiria la paraula predeterminada. O sigui, escriuria “Configura el català com a llengua predeterminada del sistema”. Això vol dir que, a més a més d’afegir el català, com fa ara, el posi com a primera opció de llengua.
Llavors hi afegiria una pantalla suplementària només en alguns casos (pas n. 2 bis, opcional segons la situació):
  a.. si es detecta que l’usuari hi té una sola llengua instal·lada (per exemple francès tan sols, o per exemple espanyol tan sols), cal obrir un nou quadre de diàleg
  b.. si es detecta que l’usuari ja hi té més d’una llengua instal·lada, no s’obre cap quadre de diàleg i tira endavant el procés d’afegir el català com a llengua del sistema i fer-la predeterminada (per tant queda una icona CA, a baix a la dreta)
Aquest quadre de diàleg opcional (pas n. 2 bis) diria:
Vols substituir la llengua actual del sistema pel català? Respostes possibles: Sí o No
  a.. En cas que l’usuari triï Sí, es fa desaparèixer l’espanyol (o francès) i s’hi posa català. Resultat: una sola llengua, CA, i per tant no hi ha icona a baix a la dreta.
  b.. En cas que l’usuari triï No, s’hi manté la llengua actual, però com a secundària, i s’hi posa el català com a principal. Resultat: apareix una icona CA a baix a la dreta.
Què en penseu? Resol prou la casuística? Jo crec que així és l’usuari el que pren la decisió, però se li facilita que substitueixi l’espanyol/francès pel català.

Josep M.

-----Missatge original-----
From: Jordi Mas
Sent: Tuesday, January 17, 2012 9:29 PM
To: Desenvolupament d'aplicacions informàtiques per a la llengua catalana
Subject: Re: [Desenvolupament] Teclat català (catalanitzador)

Hola Joan,

Gràcies per compartir aquesta informació és d'allò més útil.

He recollit aquí els punts principals que has comentat:

http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/CatalanitzadorPerAWindows/CosesAFer#Teclat_en_catal.C3.A0

Si us plau, afegix allò que creguis convenient.

També us demano ajuda de com explicaríem aquesta funcionalitat als
usuaris (descripció de l'acció). Esta al final de la mateixa pàgina. Ja
veureu que proposo no parlar de teclat perquè realment l'important no és
el teclat sinó la llengua d'entrada.

> Cas 1: l'usuari només té un idioma d'entrada definit, el castellà:
> caldria afegir el català i deixar-lo predeterminat (el CA).

El problema en aquesta opció és que a l'usuari li apareixerà la barra de
selecció d'idiomes que no li apareixia abans.

> [...]
> en la mateixa línia, també es pot desenvolupar una versió basada en
> l'AZERTY francès amb els diacrítics necessaris per escriure en català.
> He fet proves i la distribució francesa ja té els diacrítics d'accent
> obert, dièresi i circumflex, es pot afegir el diacrítc d'accent
> tancat, una bona combinació seria AltGr+2, que es troba lliure al
> teclat francès.
>
> Amb l'eina Microsoft Keyboard Layout Creator [1] es poden fer les dues
> distribucions personalitzades anteriorment, ja ho vaig fer fa temps.
> És 1 hora de feina. Són compatibles de Windows 200 fins a Windows 7,

Jo no començaria a fer coses no estàndards si no aporten un benefici
molt clar.