[Desenvolupament] Teclat català (catalanitzador)

Joan Montané joan a montane.cat
dim gen 17 13:10:57 CET 2012

El 17 de gener de 2012 13:00, Marc Belzunces <mbelzunces a gmail.com> ha escrit:

> Ui, això sona a paraules majors...

Home... no sé si són majors o no. El nom de les tecles està
"hardcoded" a les distribucions de teclat. Si vols que el nom de les
tecles surtin en català, cal afegir un teclat nou.

> Ui, per aquí no. Qualsevol proposta de teclat català en AZERTY ha de
> respectar les normes de mecanografia. Això vol dir:
>

> És a dir, que qualsevol persona que proposi un teclat ha de demostrar
> saber mecanografia ;-).
>
> Tanmateix, en un entorn Windows no veig molt clar posar un teclat no
> estàndard. De fet, a la darrera Ubuntu ha passat el que ha passat amb
> un invent de teclat català, i això no ens ho podem permetre a Windows
> (perquè el fa servir pràcticament tothom, a diferènca de l'Ubuntu).

Tinc coneixement mínims de mecanografia, :)

A veure... estic d'acord amb tu, però l'AZERTY francès és un molt
malparit, no dóna per a més.
Si l'objectiu és poder escriu còmodament el català, aleshores agafem
el teclat espanyol, li canviem la Ñ per la Ç i el fem de cap i de nou,
però això sí que està fora del nostre abast i no serviria per a res.
Si l'objectiu és poder escriure en català amb un teclat (físic)
francès, cal "reciclar" la disposició de tecles francesa. Això és,
retocar-la mínimament (compatibilitat 100% amb la francesa original)
per afegir-hi els diacrítics necessaris. La distribució de teclat
francesa del Windows ja té les tecles "mortes" d'accent greu, dièresi
i ~. Sí, són molt incòmodes de fer servir, però les té, només li manca
l'accent agut. Proposo afegir només la tecla morta de l'accent agut (i
prou) en una combinació lliure.

Joan Montané