[Desenvolupament] Cap el Catalanitzador 1.0 - teclat

Marc Belzunces mbelzunces a gmail.com
dll gen 16 23:38:19 CET 2012

El 16 de gener de 2012 23:12, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

No vull ser pesat, a veure què hi diu la resta :-)

> Ho miraré com es pot automatitzar el canvi de teclat en les diferents
> versions de Windows.
>
> Entenc que això ho veieu com una acció nova que l'usuari pot escollir per
> separat, no com a part de "Configura el català com a llengua del sistema".
>
> A mi personalment em preocupa canviar-li la configuració a un usuari sense
> cap benefici. El cas d'ús que em preocupa és el més comú, els usuaris que
> tenen només tenen teclat en espanyol.

Aquí recorro al concepte del Catalanitzador:

- El programa s'adreça a l'usuari normal que vol el seu ordinador en
català, però que en canvi "algú altre" li ha triat tenir-lo en
espanyol. Si hom pogués triar des de zero tenir-lo en català, la tria
lògica seria triar el teclat català.

És a dir, que l'acció que s'apropa més al concepte és posar-li el
teclat en català. Això no li provocarà cap inconvenient i en comptes
de veure l'ES (que li pot provocar el dubte que l'ordinador no s'hagi
catalanitzat correctament) veurà el CA i aleshores sentirà que té tot
l'ordinador en català. Addicionalment, un perfil d'usuari  determinat
sentirà el CA com el CAT dels cotxes -).

> Quin inconvenient veieu que opció de configurar el català NO vingui
> seleccionada si només tens el teclat espanyol instal·lat?  Aquests usuaris
> no obtenen cap benefici i al instal·lar-lis un segon teclat, és més els
> apareixerà la barra de commutar teclat si instal·lem el teclat català.

Jo en aquest cas ho faria a l'inrevés:

- Si té teclat ES, canviar-li a CA (només canvi el nom) per defecte.
- Si té un altre teclat, no canviar-li res, ja que pot ser que tingui
físicament un teclat ASERTY o anglès-etc, amb les tecles físicament en
altres llocs. A no ser que sàpigues mecanografia, això faria que no
poguessis escriure. A més, segurament aquest perfil d'usuari
correspongui a un d'avançat, i aquest sap canviar de teclat o afegir
el català.

Canviant l'ES pel CA per defecte cobriríem el 99% dels usuaris potencials.

I ja callo sobre aquest tema :-P

--
Marc Belzunces

http://www.softcatala.org/