[Desenvolupament] Cap el Catalanitzador 1.0 - teclat

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dll gen 16 23:12:14 CET 2012

Hola,

> Per mi el tema del teclat és imprescindible. Predefinir el teclat
> català, vull dir, en comptes de no tocar el predeterminat, com està
> ara (0.95). Per:

Només per aclarir. El Catalanitzador ara mateix no fa res amb el teclat.

> [...]
> - Als que no, a l'instal·lar el teclat català sense predefinir-lo fara
> que "aparegui" el selector de teclats a la barra.
> - El fet que aparegui l'ES a la barra, a molts els pot desorientar (si
> a mi i al Serratosa ens ho ha provocat...)
>
> Sobre els canvis que provoca, pel que sé:
>
> - El teclat ES i CA són el mateix ja que és un àlies. L'actual teclat
> de català és l'espanyol.
> - Al teclat FR si que són canvis, ja que es passa d'ASERTY a QWERTY.
> Però d'altra banda, l'ASERTY no permet escriure en català, per la qual
> cosa els nordacatalans que conec tenen un teclat QWERTY.

Ho miraré com es pot automatitzar el canvi de teclat en les diferents
versions de Windows.

Entenc que això ho veieu com una acció nova que l'usuari pot escollir
per separat, no com a part de "Configura el català com a llengua del
sistema".

A mi personalment em preocupa canviar-li la configuració a un usuari
sense cap benefici. El cas d'ús que em preocupa és el més comú, els
usuaris que tenen només tenen teclat en espanyol.

Quin inconvenient veieu que opció de configurar el català NO vingui
seleccionada si només tens el teclat espanyol instal·lat?  Aquests
usuaris no obtenen cap benefici i al instal·lar-lis un segon teclat, és
més els apareixerà la barra de commutar teclat si instal·lem el teclat
català.

En tota la resta de casos, més d'un teclat o qualsevol altre teclat
aquesta acció seria seleccionada per defecte.