[Desenvolupament] Cap el Catalanitzador 1.0

Marc Belzunces mbelzunces a gmail.com
dll gen 16 22:22:59 CET 2012

El 16 de gener de 2012 17:38, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:
> Ep gent,
>
> Com sabeu portem uns mesos treballant amb el Catalanitzador. Sota el meu
> punt de vista, a nivell funcional estem en el que jo considero ja versió
> 1.0, només cal solucionar els errors que puguin detectar-se un cop més
> usuaris facin servir la versió de proves.
>
> Si hi ha alguna cosa que considereu imprescindible del que tenim per fer[1]
> abans de la 1.0, si us plau comenteu-lo.

Per mi el tema del teclat és imprescindible. Predefinir el teclat
català, vull dir, en comptes de no tocar el predeterminat, com està
ara (0.95). Per:

- A un nombre considerable li apareix el codi a la barra (típicament l'ES)
- Als que no, a l'instal·lar el teclat català sense predefinir-lo fara
que "aparegui" el selector de teclats a la barra.
- El fet que aparegui l'ES a la barra, a molts els pot desorientar (si
a mi i al Serratosa ens ho ha provocat...)

Sobre els canvis que provoca, pel que sé:

- El teclat ES i CA són el mateix ja que és un àlies. L'actual teclat
de català és l'espanyol.
- Al teclat FR si que són canvis, ja que es passa d'ASERTY a QWERTY.
Però d'altra banda, l'ASERTY no permet escriure en català, per la qual
cosa els nordacatalans que conec tenen un teclat QWERTY.

Posaria abans això que el tema del detector de versió nova.

EDITOR DEL PROGRAMA

Addicionalment, quan executes el programa al W7, demana permís a
l'usuari per executar-lo. A la pantalleta que surt, d'editor posa
"Desconegut". Suposo que no serà gaire pesat introduir aquest camp
posant Softcatalà a l'executable.

Marc Belzunces

http://www.softcatala.org/

Bloc personal: http://www.holoce.cat