[Desenvolupament] Errades Catalanitzador (0.95) - teclat

Jordi Mas jmas a softcatala.org
diu gen 15 16:52:37 CET 2012

Hola Marc,

  > A la barra inferior dreta de l'escriptori apareix un "ES". Si
> predetermines el teclat català, apareixerà un "CA" (crec que també a
> la pantalla d'inici, d'introducció d'usuari).
> Si apareix un ES, molts usuaris poden pensar que la catalanització no
> s'ha realitzat amb èxit, o si més completament. Jo és el primer que he

El codi d'idioma que apareix en la barra indica el tecla que tens
seleccionat:

- En totes les edicions de Windows, aquest símbol no apareix per defecte
- Perquè aparegui, has de tenir més d'un teclat configurat, ja que de
fet és la icona del intercanviador de teclats.

Penso que "molts usuaris poden pensar que la catalanització no
s'ha realitzat amb èxit" penso que estem parlant de menys d'un 1%.

> Està a tots els Windows. Pots afegir qualsevol teclat, però després hi
> ha el teclat predeterminat. El nou teclat apareixerà al desplegable
> del predeterminat, però no el serà. Has d'afegir-lo i després
> predeterminar-lo.

Ho he posat com cosa a fer:

http://www.softcatala.org/wiki/Projectes/CatalanitzadorPerAWindows/CosesAFer#Coses_a_fer

Si tens més informació de quins benefici

Tal com ho entenc jo del poc que he llegit[1], aquesta configuració de
teclat potser interessant per usuaris que no usin l'espanyol com a
configuració de teclat. Per exemple, sembla que amb persones amb teclat
francès[1] pot ser útil.

Llavors, cal pensar bé, en quins escenaris és més útil, quins beneficis
aporta, possibles problemes de compatibilitat coneguts, i si canvia la
disposició de tecles respecte al teclat espanyol. Si tens cap informació
al respecte o enllaços si us plau afegeix-ho al Coses a fer.

[1] http://ca.wikipedia.org/wiki/Teclat_d%27ordinador#Teclat_catal.C3.A0