[Desenvolupament] Errades Catalanitzador (0.95)

Marc Belzunces mbelzunces a gmail.com
dis gen 14 19:39:07 CET 2012

El 14 de gener de 2012 11:18, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

> Això del teclat en català és la primera vegada que ho sento.
>
> Quins avantatges té per l'usuari?

A la barra inferior dreta de l'escriptori apareix un "ES". Si
predetermines el teclat català, apareixerà un "CA" (crec que també a
la pantalla d'inici, d'introducció d'usuari).

Si apareix un ES, molts usuaris poden pensar que la catalanització no
s'ha realitzat amb èxit, o si més completament. Jo és el primer que he
pensat, i m'he posat a comprovar-ho (mirar la configuració regional i
l'IE).

> Saps si està disponible a tots els Windows o només als més recents?

Està a tots els Windows. Pots afegir qualsevol teclat, però després hi
ha el teclat predeterminat. El nou teclat apareixerà al desplegable
del predeterminat, però no el serà. Has d'afegir-lo i després
predeterminar-lo.

> El que fa el Catalanitzador és el mateix que faria l'usuari a l'escollir
>  "Català" com a llengua preferida de navegació. L'Internet Explorer mapeja
> sempre al codi ca-ES.
>
> La meva recomanació és no intentar seguir l'estandard perquè no tots els
> llocs web poden identificar bé CA-AD, CA-IT, CA-FR, etc.

L'IE9 (i jo crec que els anteriors també) tenen l'opció "Catalán
[ca]", sense codi d'estat. El "ca" sense codi d'estat és el que es fa
servir al Firefox en català. Al Chrome en català no ho sé veure.

Per evitar els problemes amb l'AD, IT i FR, per això posaria només el [ca].

Salut,

PD: Serratosa, ja li pagaràs un bon sopar al Jordi per la currada que
està fent, oi? ;-)

--
Marc Belzunces

http://www.softcatala.org/