[Desenvolupament] Catalanitzador ambients multiusuari (WindowsXP SP3)

Jordi Mas jmas a softcatala.org
div abr 13 12:33:34 CEST 2012

2012/4/13 Josep M. <josep.m8 a gmail.com>

>   Alerta! Aquest és un problema que jo també m'estic trobant en
> moltíssims ordinadors!
> En un entorn multiusuari caldria que la catalanització fos completa en:
>
>    1. Tots els usuaris ja creats actualment, no només l’administrador que
>    executa el Catalanitzador
>    2. Tots els usuaris futurs (és a dir, cal fer els canvis a Default
>    User)
>
> Si no és un problema, i els administradors dels ordinadors posen pegues a
> la catalanització

No he dit res fins ara  perquè aquest és un problema complex, estic
focalitzat amb el problema de la validació i no tinc encara clara una bona
solució.

Algunes tasques que fem s’executen per tots els usuaris (p. ex. instal·lar
paquet d’idioma a Windows XP) però altres només a nivell d’usuari.  Això
caldria documentar-ho. Comencem per documentar i entendre on estem. No cal
dir que estaría bé també deixar que això fos una opció com vaig comentar fa
temps (aplicar tots o l'usuari actual). En qualsevol cas, la solució on tot
s’apliqui a tots els usuaris és molta feina i complexa.

L’unica solució senzilla que he pensat és que si el Catalanitzador
s’executa des de l’usuari "administrador" s’avisi que els canvis no
s’aplicaran a tots els usuaris i es suggereixi usar l’usuari corresponent
amb permisos elevants i comenti els passos a seguir.

Un altre punt important és la instal·lació desatesa amb línia de paràmetres
perquè els administradors puguin llançar scripts que catalanitzin fàcilment
tots els PC d’una xarxa.

Molta feina, molt poca gent per fer-la.