[Desenvolupament] Catalanitzador i Windows pirates...?

div abr 6 23:02:15 CEST 2012

Ep
Fa uns quants dies, estava passant el Catalanitzador a l'ordinador d'un
amic que no té el Windows original (WinXP SP3). El Catalanitzador va
baixar el LIP català i el va intentar instal·lar, però a la pantalla
final deia que _no_ estava catalanitzat al 100%. Vaig reiniciar i
tornar-ho a provar, però va fer exactament el mateix.
Per veure què passava, vaig baixar el paquet per instal·lar-lo
manualment. Estem parlant del LIPsetup.msi "gros", es a dir, el de ~6MB
per a SP2 o posterior.
En executar-lo manualment, em va sortir una pantalla que deia alguna
cosa així (ho dic de memòria):
"Per instal·lar aquest paquet cal comprovar que el Windows sigui
original. Assegureu-vos que teniu connexió Internet i feu clic a Continuar".
Com que no volia fer experiments amb l'ordinador de l'amic, vaig cancel·lar.
Curiosament, vaig baixar el LIP "petit" de ~3MB (per al Windows XP SP0)
i aquest es va instal·lar sense problema.
A continuació, vaig tornar-li a passar el Catalanitzador i em deia que
el LIP ja estava instal·lat i va baixar i instal·lar correctament el
paquet català de l'Internet Explorer.

Val a dir que en ordinadors d'altra gent amb Windows XP SP3 "no
original" he passat el Catalanitzador sense problemes i ha funcionat
correctament.

Aquesta experiència em fa pensar (in no particular order):

- És possible que hi hagi dos tipus de Windows pirates: els que estan
"validats" i els que no estan validats. Entenc que la instal·lació del
LIP funcionaria en els primers.

- És possible que la instal·lació desatesa del LIP comprovi si el
Windows està validat

- Els Windows XP pirates on falla la instal·lació del LIP es queden
igual (és a dir no els "espatlla")

- És possible que això sigui un motiu que en XP hi hagi els errors
d'instal·lació dels LIP que veiem a les estadístiques.

- Diria que si el LIP del Windows no s'instal·la correctament, llavors
el de l'Internet Explorer tampoc el deu deixar instal·lar. Interpreto
doncs que també el marca com a "Error" a les estadístiques...?

- Esbrinar més sobre el tema (p. ex. en quines versions pirates passa i
perquè) no crec que sigui l'abast del Catalanitzador. En tot cas, sí que
val la pena veure que està passant això per esbrinar si és la causa dels
errors d'instal·lació que veiem a les estadístiques.

Suggeriment:
- Si el Catalanitzador pogués detectar l'error en la instal·lació del
LIP "gros", podria fer un "fallback" al LIP petit (baixar-lo i
instal·lar-lo). D'aquesta manera, no es donaria l'error d'instal·lació i
l'usuari veuria el 100% i també se li instal·laria el paquet de
l'Internet Explorer.

Ara veig que és molt possible que això que explico sigui la mateixa
experiència que aquest usuari del twitter:
<https://twitter.com/#!/DaniSarda65/status/188355247083761667>

salut
jordi s