[Desenvolupament] Traductor Client iPhone

Marc Grau marcos.graup a gmail.com
dic feb 16 17:03:05 CET 2011

Hola a tothom,

Tenia dues tasques assignades respecte al client del traductor de  l'iPhone:

   - La primera era actualitzar la clau per tal d'emprar una específica per
   iPhone.
   - La segona és Informar respecte a les alternatives publicitàries que hi
   ha actualment per la plataforma.

Respecte a la primera tasca he actualitzat la clau al codi font i he pujat
una nova versió de l'aplicació al repositori del git. Aquesta versió es
correspon amb la que alguns de vosaltres vau poder provar a la trobada del
27 de gener. La versió que hi havia penjada fins ara era una versió
anterior.

Respecte a la segona tasca m'he informat una mica i us comento, a
continuació, les meves impressions i limitada experiència.
Bàsicament existeixen dues alternatives publicitàries que es poden incloure
a una aplicació iPhone o iPad: Admob de Google i iAd d'Apple.
Característiques d'Admob (Google):

   - Admob de Google és un sistema publicitari que permet incloure banners
   de publicitat en una aplicació  i a més permet crear campanyes publicitàries
   que mostraran el nostre anunci publicitari en les aplicacions que incloguin
   els banners d'admob a un cost reduit. Suposo que menor cost és igual a menor
   rendiment de la campanya.
   - És un sistema gratuit.
   - És un sistema multiplataforma.
   - Bàsicament es mostra un banner de 320x50 píxels (aprox). Quan l'usuari
   fa clic se li obre un navegador amb a un website publicitari fent
   que  l'aplicació passi a segon pla.
   Alguns banners obren l'aplicació de l'App Store on es mostra l'aplicació
   publicitada.
   Això implica per una banda que s'ha de reservar una zona en la nostra
   aplicació per al banner i d'altra banda en fer clic al banner l'usuari surt
   de la nostra aplicació.
   - És el sistema més usat fins ara i disposa d'una gran xarxa
   publicitària. En quant al rendiment econòmic no puc aportar cap dada.
   - Més info a http://www.admob.com

Característiques d'iAd (Apple)

   - És el sistema publicitari d'Apple que permet incloure publicitat a les
   aplicacions de la plataforma iOS. Una de les principals característiques és
   que l'anunci no es limita a un banner sino que es tracta d'una "app" en html
   5 que pot incloure imatges, vídeos, etc i que permet a l'usuari interactuar
   amb l'anunci.
   - Un cop visualitzat l'anunci l'usuari torna automàticament a la
   aplicació.
   - La inclusió de publicitat de iAd a la aplicació és gratuïta.
   - No és un sistema multiplataforma.
   - El cost de creació de campanyes crec que és bastant alt.
   - De moment no està disponible a Espanya.
   - Més info a http://advertising.apple.com

Fins aquí els meus coneixements del tema publicitari. Dono les meves tasques
per finalitzades.

Salut

Marcos Grau