[Desenvolupament] Catalanitzador: comentaris i experiència

dij des 1 20:03:43 CET 2011

Ep
Aquí la meva experiència amb el Catalanitzador i comentaris de tot tipus.
Perdoneu si el missatge és llarg i "gros".

- Caldria que aparegués la versió del Catalanitzador en algun lloc de la
interfície. Diria que he executat la versió més recent, però si no
apareix enlloc, no ho puc assegurar. Si faig clic amb el botó dret a
l'EXE -> Propiedades, tampoc hi indica la versió enlloc. La pestanya
"Versió" que normalment apareix a les propietats dels .exe no hi surt
per al Catalanitzador.

- Com et vaig comentar a la reunió, caldria centrar el diàleg a la
pantalla. Si l'usuari té dues pantalles, que se centri a la principal.

Testbed:
- Windows XP SP3 castellà
- Office 2003 Professional SP3 castellà
- Internet Explorer 8 en castellà

Entenc que cal reescriure/reestructurar els textos de la interfície. De
totes maneres, si hi veig alguna errada, l'apunto (m'ho he mirat molt
per sobre).

Poso les pantalles que m'han anat apareixent, i les comento:

- Afegir el número de versió del Catalanitzador en algun lloc.
- Afegir el número de pas (Pas 1 de X) per tal que els usuaris vegin que
realment són pos passos.

- desmacar->desmarcar
- click->clic
- Això de l'Internet Explorer no és ben bé veritat: després de passar el
Catalanitzador, la interfície de l'IE (versió 8) continua en castellà.

- per a navegador -> per navegar
- en trauen estimacions -> generen estadístiques?
- la seva plana -> el seu lloc web
- A la part de descripció potser es podria incloure quina llengua té
configurada actualment l'usuari.

[aquesta pantalla l'he capturat després d'haver passat el
Catalanitzador, per això algunes opcions estan desactivades]
- es -> és
- suporten varies llengues -> admeten diverses llengües
- en que -> en què
- molts altres -> moltes altres
- A la part de descripció potser es podria incloure quina llengua té
configurada actualment l'usuari.

- l'interfície -> la interfície

- Sigueu pacients, si us plau -->> Espereu...
- Descripció tasca -> Descripció de la tasca

En aquest pas, m'ha demanat el CD del Windows:

Li he dit que nanai i m'ha dit:

Li he dit que "Sí" i ha continuat.
- Mentre estaven els diàlegs aquests oberts i esperant resposta meva,
les barres de progrés del Catalanitzador anaven continuant endavant. No
sé si realment estava fent alguna cosa o no.

- Procés completat -> El procés ha finalitzat correctament

- s'ha completat amb èxit -> ha finalitzat correctament
- 7 aplicacions i 4 canvis de configuració? Que no sap comptar? Si no
vaig errat ha catalanitzat 2 aplicacions (Windows + Office) i ha fet 2
canvis de configuració (Windows locale + IE locale)
- en a les -> a les
- He premut tots els tres botons, però cap fa res. Is this working as
designed?

- Voleu fer-ho ara mateix? --> Voleu reiniciar ara mateix? [millor que
la pregunta sigui ben clara i directa]
- Quina diferència hi ha entre "No" i "Cancelar"? He posat Cancelar i
s'ha tancat el Catalanitzador, com si li hagúes dit "No". Si fan el
mateix, millor eliminar el botó "Cancelar"

*RESULTATS FINALS/OBSERVACIONS:*
- No et puc passar el log d'aquesta execució perquè he tornat a obrir el
Catalanitzador (sense arribar-lo a executar) i veig que l'ha sobreescrit.
- Durant tot el procés, tenia el Word + Excel + IE oberts
(expressament). No m'ha donat cap problema.
- Per a l'Office, no cal reiniciar l'ordinador. Només reiniciant
l'aplicació, ja la tenia en català.
- En reiniciar:
        - Windows = català (tant interfície com llengua del sistema)
        - Office = català
        - IE 8 = interfície en CASTELLÀ, llengua = català

- COMPTE! En aquest cas:

El català estava configurat com a llengua a l'IE, però *en segon lloc*,
per sota de l'es-ES. Interpreto que el Catalanitzador hauria de situar
el ca-ES com a primera llengua. En lloc d'això, l'opció de cofnigruara
la llengua a l'IE està desactivada. Bugbugbug?

- Una altra cosa rara: Per molt que m'hagi instal·lat el LIP del Windows
(i veig la interfície en català), si torno a obrir el Catalanitzador
m'ofereix tornar a instal·lar el Paquet d'idioma per al Windows!!?? Si
li dic que endavant, el torna a baixar i instal·lar (però aquesta vegada
es silenciós, no em demana cap CD de l'XP). En finalitzar el
Catalanitzador, ha aparegut el diàleg que "Voleu reiniciar ara" i li he
dit que "Sí". La cosa rara aquí és que *no* ha reiniciat (reboot), sinó
que sembla que simplement ha tancat la sessió de l'usuari del Windows.
T'ho comento per si no és l'efecte desitjat.
T'adjunto el log d'aquesta execució. Com recoi puc fer veure al
Catalanitzador que ja tinc el paquet de llengua instal·lat??!!

Finalment, and for the record, veig que a "Afegeix o suprimeix
programes" m'hi han aparegut aquestes dues entrades:

Molt bona feina Jordi!

salut
jordi s

18:45:14.0062 - Compiled on Nov 21 2011 - 09:18:40
18:45:14.0062 - OS Info. OS version 5.1, SP version 3.0, 64 bit no, enum WindowsXP
18:45:14.0062 - MSOfficeAction::_getVersionInstalledWithNoLangPack '1'
18:54:42.0843 - WindowsLPIAction::IsNeed returns 1
18:54:42.0843 - IEAcceptedLanguagesAction::IsNeed returns 0
18:54:42.0843 - ConfigureLocaleAction::IsNeed returns 0
18:54:42.0843 - MSOfficeAction::IsNeed returns 0
18:54:44.0078 - ApplicationsPropertyPageUI::_onNext. Action 'Paquet d'idioma per al Windows', selected 1
18:54:44.0078 - ApplicationsPropertyPageUI::_onNext. Action 'Configura la llengua de navegació a l'Internet Explorer', selected 0
18:54:44.0078 - ApplicationsPropertyPageUI::_onNext. Action 'Configura el català com a llengua del sistema', selected 0
18:54:44.0078 - ApplicationsPropertyPageUI::_onNext. Action 'Paquet d'idioma per al Microsoft Office', selected 0
18:54:44.0734 - WindowsLPIAction::Download 'http://www.softcatala.org/pub/beta/catalanitzador/WindowsXP/Build2006Professional/LIPsetup.msi' to 'C:\DOCUME~1\ADMINI~1\CONFIG~1\Temp\LIPsetup.msi'
18:54:54.0250 - WindowsLPIAction::Execute 'C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe ' with params ' /i C:\DOCUME~1\ADMINI~1\CONFIG~1\Temp\LIPsetup.msi /qn /norestart'
18:54:55.0968 - WindowsLPIAction::_wasLIPInstalled checking 'C:\WINDOWS\system32\mui\0403' is 1
18:54:55.0968 - WindowsLPIAction::_setDefaultLanguage done
18:54:55.0968 - WindowsLPIAction::Result is 'Successful'
18:55:47.0718 - FinishPropertyPageUI::_uploadXmlThead result 1