[Admpub] Programari lliure i Barcelona en comú...

Xavier Narcís Guillem xavier a xng.cat
dim maig 26 21:12:17 CEST 2015

On Tue, May 26, 2015 at 08:48:05PM +0200, Javier Cuchí wrote:

Hola Xavier ,

> A) El parlament europeu ( a dia d'avui més d'un parlamentari hi ha pro-PL ).
>>

> És una bona via, certament, tot i que és limitada. El PE té el poder que
> té, que no és molt, molt per sota del que tenen els parlaments nacionals (o
> els d'estats federals o els nostres autonòmics).
>
> Però tot i així, és veritat que al PE hi ha no poca gent molt conscienciada
> sobre el PL (gent inclús activista) i de tot el que representa, més enllà,
> fins i tot, dels seus avantatges econòmics i empresarials.
>
> No, no hauriem de deixar de banda el Parlament Europeu, no.

Pel que jo tinc entés és al revés. La major part de la legislació estatal esdevé per donar compliment a acords del Parlament Europeu.

El handicup del PE és que els pro-PL ja estan jugant les cartes i, no hi ha resultats positius a dia d'avui. Si s'optés per emprendre aquest camí, s'haurie d'estudiar el que s'ha fet i, valorar plans millors.

> [...]
> màxima instància en el nivell nacional. El tema de la $GAE hi va arribar al
> TJUE per la pràctica incorrecta d'una liquidació de cànon sobre els CD i
> DVD per part de l'$GAE a una botiga barcelonina que no va tenir satisfacció
> als tribunals espanyols. I va ser en aquest contexte que va declarar
> il·legal el cànon, tal com estava muntat a Espanya.
>
> No sé com ho hauriem de fer ni què hauria de passar per tal de que el TJUE
> declarés... necessari?... obligatori?... el programari lliure o,
> contrariament, prohibir-ne l'apropiatiu. La veritat, no ho veig.

Com plantejar-ho al TJUE no em preocupe, és la fase final, després de triar un camí a seguir.

Sóc expert en confrontació contra AAPP. Això a mi no em treurà ni un segon de son.
Altra cosa és la financiació d'una estratègia com aquesta que no es que sigui cara però, tampoc és gratuïta.
A més a més, com bé dius més avall, no ens ho hem de jugar tot a una sola carta.

> Jo, a banda del que he dit, únicament vull comentar que 'temporibus illis',
> és a dir, en l'època de la batalleta que vaig explicar abans, es va
> treballar en els tres fronts: espanyol, català (autonòmic, en realitat,
> perquè va ser a unes quantes regions) i europeu (recordo la feinada que vam
> tenir aturant per tres o quatre cops la implantació tramposa del programari
> apropiatiu des la Comissió i també la lluita pels estàndards lliures). Mai
> es va treballar en un únic àmbit geogràfic o administratiu.

Efectivament, com he dit abans, mai t'ho has de jugar tot a una sola carta. A més a més, quan s'obre una via, si es va a per totes, es van obrin altres vies ...

PD, no entro a comentar en detall cada via aquí comentada ja que entenc que només fem valoracions generals de camins posibles.

Salut companys ,

		Xavier Narcís Guillem