[Admpub] Programari lliure i Barcelona en comú...

Xavier Narcís Guillem xavier a xng.cat
dim maig 26 00:53:11 CEST 2015

On Sun, May 24, 2015 at 11:42:25PM +0200, Ermengol Bota wrote:
Hola Ermengol ,
> Sincerament no ho havia mirat fins ara però m'ha picat la curiositat i he> vist que tenen uns quants punts al respecte......> > ....> ?????? Ús d???estàndards oberts i programari lliure per part del sector públic i> dels projectes finançats amb fons públics.> > ?????? Reducció dels costos en infraestructures tecnològiques actuals amb els> sistemes privatius en mans de multinacionals mitjançant una migració al> programari lliure gradual i generacional que creï llocs de treball de> proximitat. Caldrà una avaluació econòmica del cost total de> l???ús d???aquest programari, a més d???avaluar quan ha de finalitzar-ne l???ús> i com ha de ser la migració a un altre programari.> > ?????? Distinció comptable dels costos de les llicències de programari,> manteniment, suport tècnic i servei, desvinculats dels costos del maquinari> ?????? Promoció del desenvolupament del programari lliure, la qual comporta> creació d???ocupació i innovació.> ....> ?????? Promoció i implementació per part de les institucions educatives de> programari lliure o, en tot cas, elecció de programes equivalents als del> programari privatiu que no comportin un cost de llicència i que, a> més, promoguin l???ocupació de personal especialitzat en millorar-ne l???accés.> > ?????? Suport a la publicació de llibres de text, materials de classe i altres> recursos educatius, com a recursos que permetin compartir coneixements,> assegurant-ne el dret a usar-los, copiar-los, adaptar-los, traduir-los i> redistribuir-los.> ....> https://barcelonaencomu.cat/sites/default/files/pdf/10_societat_informacio-cat.pdf>
Si al darrere no hi ha algú que realment es conegui de forma irrefutable la seva convicció pel Programari Lliure, tot això d'aquest partit és exactament el mateix que altres partits tradicionals de la casta recolleixen en els seus programes.Si us hi fixeu tots els partits (practicament) recolleixen aquest tipus de polítiques però alhora de la veritat, ja sabem què fan.
A falta de mirar nom per nom de la llista d'aquesta candidatura per saber si hi ha algú que cregui en el PL, entenc que és un text del programa electoral d'aquesta candidatura que ho han copiat d'algun lloc i ho han enganxat al text del seu programa.

Salut ,
      Xavier Narcís Guillem