[Admpub] AZLinux

Javier Cuchí cuchibeltran a internautas.org
diu jun 14 22:05:08 CEST 2015

En les dues primeres fases, l'usuari continua amb windows, però es va
> adaptant paulativament al programari lliure. La fase de passar a
> Libreoffice, pot tenir la complicació afegida dels diferents formats que
> es puguin tenir en arxius històrics. doc -> odt, xls -> ods, etc...

A la Generalitat -on jo treballo- es pot utilitzar opcionalment OpenOffice
(tot i que, «naturalment» el xec a Micro$oft per l'M$ Office no s'hi deixa
de lliurar) i mai no he tingut problemes amb l'ús d'arxius o de documents
mestres o fulls d'estils fets amb M$. Els fulls d'estils que contenen els
marbets estàndard de la Generalitat s'obren directament i s'editen de
manera mil·limètricament exactes. S'ha d'arribar a un nivell molt alt i
acurat d'autoedició perquè comenci a haver problemes de compatibilitat i
aquests nivells són infreqüents a la vida administrativa diària i ordinària.

Els veritables problemes -la resta, o són exageracions o són excepcions
sense gaire pes general- es produeixen amb les macros, que algunes unitats
especialitzades utilitzen intensivament, però són molt poques unitats.

Penseu que, a la Generalitat, mancada d'una veritable doctrina d'ús dels
recursos informàtics (per la que fa vint anys, 20, que jo estic clamant),
els ordinadors no són gaire més que màquines d'escriure que fan més coses i
la formació del personal, més enllà dels cursos sobre «recursos» Micro$oft,
fa veritable pena.

> Un cop la migració del programari s'ha fet i l'usuari se sent còmode
> (això pot ser un temps de èncer resistències d'hàbits i potser requereix
> formació), la migració de S.O. a nivell d'usuari és trivial.

Molt trivial. És que també hem deixat que corri l'espècie de que les
migracions a SL són molt doloroses per a l'usuari. La meva filla gran va
migrar fa 15 anys (en tenia 8) i no es va arribar a prendre ni una
aspirina. Ara, qui es vulgui declarar més incapaç que una nena de 8 anys
amb un CI normal, que ho digui... (la menor -18 ara- ja no té mèrit perquè
és «nativa Linux»).

Salutacions cordials

--
*Xavier Cuchí Burgos <http://google.com/+JavierCuchí>*