[Admpub] Familias de Euskadi rechazan el Wi-Fi en el aula porque "es un riesgo para la salud"

Francesc Rambla i Marigot frambla a gencat.cat
dij oct 22 09:57:10 CEST 2009

Joan,

Com bé dius, no es podrà saber fins d'aquí molt de temps i després de
tenir una mostra prou significativa de població sotmesa a aquests tipus
de radiació si aquesta, a determinades potències durant determinats
períodes, és perjudicial o no per la salut, així que, sent raonables, és
evident que no podem demanar a cap autoritat sanitària que garanteixi
res i  si alguna ho fes, igualment seria del tot legítim que els dubtes
es mantinguessin entre la població.

La proposta de les famílies d'Euskadi que es faci la connexió dels
portàtils amb cable, pot semblar des d'una posició prudent, la més
assenyada, això sí, sempre que algú vetlli perquè les wifis dels 25
portàtils que hi ha a l'aula estiguin apagades oi? Perquè altrament
tindríem 25 focus de radiació a tocar dels estudiants (recordeu que la
potència radiada es redueix amb el quadrat de la distància!!), buscant
alguna xarxa... i, si la trobessin, emetent amb més potència que si el
punt d'accés fos a la mateixa aula ja que s'haurien de comunicar amb un
punt més llunyà. Us sembla que els professors podran vetllar per a que
tots els estudiants inhabilitin la wifi del seu portàtil?

Jo estic d'acord amb el Josep que el problema no vindrà pel fet d'afegir
un parell de punts d'accés a les aules. Els adolescents viuen enganxats
al mòbil, dormen amb el mòbil (unes 8 hores al dia?), tenen wifi a casa,
tenen bluetooth al telèfon, a la wii, a la consola portàtil, fan servir
telèfons fixos, teclats i ratolins sense fils, ... Vaja, la nostra
societat està constantment sotmesa a radiacions de microones i, si algun
dia es demostra que aquesta exposició és perjudicial per la salut,
segurament la influència que hagin tingut dos punts d'accés durant
quatre cursos serà molt relativa!

Francesc

En/na Dr. Joan de Gràcia ha escrit:
> Hola Josep,
>
> Sí, sóc conscient que els alumnes porten el portàtil a sobre però a
> classe el tenen apagat (o es procura que el tanquin). Aquí estem
> parlant d'exposició a la radiació dels punts d'accés de les aules. En
> el projecte 1 a 1 hi ha dos punts d'accés per aula a banda de les
> wifis ja existents. Estem parlant d'exposició als microones dels punts
> d'accés durant la jornada escolar i durant els 4 cursos (ara de moment
> és el 1r. curs que es treballa amb llibres digitals) de l'ESO. La
> relació temps d'exposició i potència d'emissió és el que les
> [...]

*Francesc Rambla i Marigot*

Direcció General de la Societat de la Informació
Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació
Departament de Governació i Administracions Públiques
Passeig de Gràcia, 11, esc. B, 6è 2a
08007 Barcelona
T. 93 567 67 62
Fax: 93 567 61 50
frambla a gencat.cat <mailto:frambla a gencat.cat>

P Abans d'imprimir aquest correu, pensa si és realment necessari fer-ho:
el Medi Ambient és cosa de tothom

*Avís de confidencialitat*

Aquest missatge conté informació que pot ser CONFIDENCIAL i/o d'ÚS
RESTRINGIT. Si no sou el receptor desitjat del missatge (o no heu estat
autoritzat per l'emissor a rebre'l) no us està permès copiar, reenviar o
divulgar el missatge o el seu contingut. Si heu rebut aquest missatge
per error, si us plau, notifiqueu-ho electrònicament de forma immediata
i esborreu-lo.

*Confidentiality notice*

This message contains information that may be CONFIDENTIAL and/or
RESTRICTED. If you are not the intended recipient for this message (or
you have not been authorized by the sender to receive it), then you are
not allowed to copy, resend or disclosure this message or its contents.
If you have received this message by mistake, please immediately notify
us via e-mail and delete it.