[Admpub] Algu es creu aixo de la neutralitat tecnologica?

Dr. Joan de Gracia jdegra25 a yahoo.es
div gen 9 20:02:46 CET 2009

Hola,

Vull començar l'any fent aquesta pregunta. Si la resposta la dones un politic amb tota seguretat acabaria llegint l'escrit que el tecnic de torn ha escrit i acabaria dient que som neutres tecnologicament parlant i interoperables.

Pero els fets son ben diferents, ni som neutres ni interoperables. Estem captius d'una solucio tecnologica que tothom ja coneix. Em va fer molta gracia quan vaig veure el gag del polonia sobre la generalitat. Quan van apareixent les empreses...si l'heu vist sabreu a que em refereixo. Doncs be, tot i que no hem arribat tant al limit, des del punt de vista de les tic estem en una situacio preocupant i tecnologicament depenent d'una unica empresa. Parlem de neutralitat i....vaja no trobo alternatives igualment compatibles al s.o. dominant, per tant NO som neutrals.

Ara be, els timids intents de tenir una alternativa no es veuen reforçats com cal i si mirem en aquesta darrera legislatura que hem fet en favor del programari lliure podem dir que molt poc o gairebe gens.

En quina situacio estem?

Mirem el portal de la farga i tenim un portal nomes de noticies. En l'anterior legislatura era un portal molt mes actiu i el que m'agradava mes, l'administracio responia.

Full de ruta. Molt be, tenim un full de ruta. I ara que? Ens el mirarem i farem quelcom o no

Linkat corporativa. Hem arribat a l'1 de gener de  2009 (segons sortia a la gaceta tecnologica). Be i? Com estem?

Per aixo us dic que no s'estan fent els deures.

No creieu que en 2 legislatures no podriem haver arribat mes lluny? Amb un pais punter en el camp del programari lliure, amb una administracio mes sensibilitzada i esdevenint la veritable locomotora del canvi que aquest pais necessita.

Es pensa canviar algun dia aquesta dinamica o ho faran les eleccions?

Joan de Gracia