[Admpub] Codi obert, Open Office i els cecs

Jordi March jmarch a comg.es
dll maig 26 11:30:38 CEST 2008

Bon dia,

Potser no coneixeu el món dels cecs. Vaig intentar connectar amb l'ONCE
però passa de tot, finalment vaig posar-me en contacte amb la Fundació
de Cecs Manuel Caragol (http://www.funcaragol.org/).
M'he adonat que tot allò del codi obert és aliè a aquest món.

En Víctor de la Fundació, em va dir:

.."hem participat, com potser has vist, en diversos projectes encaminats
a introduir el català en les tecnologies per a persones amb discapacitat
visual, com ara la traducció completa d'un conjunt de productes
fabricats a Anglaterra o, fa anys, l'ajut en la creació de motors de veu
en la nostra llengua [NOTA: totes aquestes col·laboracions són en
productes propietaris]; bé..., doncs en tot això la Generalitat ens va
donar suport amb subvencions ridícules, jo diria vergonyoses, fins que
un dia ens varen dir que ja no ens donaven res més i algun cop que ho
hem tornat a intentar la resposta ha estat la mateixa: ens vénen a dir
que la nostra tasca no té cap interès i que ja hi ha l'ONCE que s'ocupa
dels cecs; ..., donat que la nostra Fundació no interessa a la
Generalitat, "...

Davant de la nota que li vaig enviar de que hi havia propaganda sobre
Microsoft Office a la seva web, però res sobre Open Office, m'ha contestat:

"L'Open Office, certament, és una excel·lent alternativa al Microsoft
Office del qual tots els qui l'han provat asseguren que tot en són
avantatges; ara bé, gran problema, no és accessible per a nosaltres, els
lectors de pantalla que utilitzem no el suporten o tenen moltes
dificultats per accedir-hi i, per tant, ens hem de casar amb Microsoft
amb qui, més o menys, podem treballar de forma estable"

A reveure
Jordi